Relaxt leventje hier! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Bakel - WaarBenJij.nu Relaxt leventje hier! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

Relaxt leventje hier!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 December 2007 | Thailand, Bangkok

Ruim een week verder en een paar honderd euro armer heb ik het hier echt prima naar mijn zin! Als ik op het strand lig, in een restaurantje aan zee zit te eten, aan het kanoen ben of zwemmen bij een waterval kan ik alleen maar genieten. En als ik dan denk: ik had ook op kantoor kunnen zitten, dan is het allemaal nog net even mooier (sorry John! ;-) )

Deze week lekker een beetje rustig aan gedaan. Op het strand gelegen, geshopt in de spotgoedkope winkeltjes, hoewel ze hier voor Thaise begrippen nog duur zijn. Helaas kan ik niet te veel kopen omdat ik het dan ook 6 weken mee moet slepen :-( Maar als ik de laatste paar dagen in Bangkok ben kan ik gelukkig helemaal los :-D

Afgelopen vrijdag ben ik wezen kanoen door een mangrove bos. Was erg mooi, zie foto's. Ik zat bij een groep van 6 mensen uit Singapore. Niet zo boeiend want ja die taal spreek ik toch echt niet. Was dus een beetje een buitenbeentje. Gelukkig mocht ik bij de gids in de kano, waar ik mooi een beetje Engels mee kon praten.

Gisteren ben ik wezen bergklimmen. Dat was echt heel gaaf! Toen ik daar net aan kwam dacht ik: waarom wilde ik dit ook al weer doen?? Maar het was echt super! Helaas werden mn arme al snel moe. Klimmen ging wel erg goed. Er waren nog twee meiden bij, maar daar ging het een stuk minder goed mee. Eentje had wel echt doorzettingsvermogen en wist zo toch iedere keer de top te halen, die andere is niet hoger dan 3meter gekomen. We hadden wel een gezellig jonge groep, waaronder ook een Nederlandse Jongen, Ronald. Na afloop zijn we met de groep nog wezen lunchen en 's avonds met een paar ook uiteten geweest. Uiteindelijk zijn we op het strand beland met wat biertjes en breezers. Was erg gezellig.

Vandaag ben ik samen met Ronald op pad gegaan met 2 scooters. We zijn naar een waterval gereden en hebben daar wat gezwommen. Daarna wilde we nog een grot bezoeken. Duurde even voordat we er een gevonden hadden. Was gewoon eentje waar je zo in kon lopen. Mensen die er tegenover woonde kwamen ons te hulp met een zaklamp en hebben ons de grot laten zien. Voor de veiligheid hebben we onze scooterhelmen maar opgezet en dat was maar goed ook, heb vaak mn hoofd gestoten :-(

Vanavond uiteten met Ronald en dan tas inpakken voor morgen. Morgenochtend vertrek ik naar Ao Luek voor mijn project (zie kaartje voor locatie in Thailand). Ben heel benieuwd!! Ik heb dan waarschijnlijk geen toegang tot internet, maar hopelijk wel bereik op mijn mobiel. Zo niet dan ben ik voor noodgevallen te bereiken via de Thaise organisatie Greenway.

Ohja, opa en oma: ik lus straks zeker nog wel boerenkool hoor! Heb hier in een Nederlands restaurantje afgelopen week een frikadel speciaal gegeten, kon het niet laten :-D

Laat na, of misschien tijdens als dat kan, het project weer iets horen.

Liefs, dikke kus! Monique

  • 16 December 2007 - 13:47

    Marloes:

    Jaloers..jaloers..jaloers haha..
    Mooie foto's en wat heb je weer veel gedaan. Goed om te horen dat je komende week gaat werken haha... Moeten wij hier tenslotte ook!! haha..
    Heel veel succes met het project!
    Kus Marloes

  • 16 December 2007 - 13:59

    Angela:

    wat leuk dat je overal nederlanders tegekomt.wat heb je al mooie dingen gezien.je hotel-huisje lijkt wel op die huisjes in kenia tijdens de safari.ik ben druk bezig de kerstspullen op te hangen terwijl het buiten nu rond het vriespunt is. merk jij daar ook iets van de naderende kerst.liefs van allemaal hier.

  • 16 December 2007 - 15:13

    Marijke:

    MO, DIE FRIKADEL SPECIAAL!! Hoe erg mis ik die nu!!
    En die Breezer hahaha ;)
    Super veel plezier met het project!!
    XX

  • 16 December 2007 - 15:15

    Neeltje:

    wow dat ziet er echt mooi uit!!zker lekker genieten:)!beter dan hier in NL, heeel koud, leren en nu beetje brakjes haha! succes met het project, ben benieuwd wat er allemaal nog gaat komen!
    Liefs

  • 16 December 2007 - 16:14

    Fen:

    He Monique! Ondanks het heerlijke weer dat ik hier in het Noorden van Thailand heb, ben ik jaloers op je uitzicht! En gaaf he dat kanoen tussen al die rotsen! Maak er voor nu een mooi project van alhoewel je er niet teveel van moet verwachten. Hopelijk is het bij jou allemaal beter geregeld dan hier :) Ik ben benieuwd! Maak er wat van! Kus, Fen!

  • 16 December 2007 - 16:31

    Maja:

    mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!mooi!!:D..

    succes vrouwke!!XX

  • 16 December 2007 - 17:41

    Marrig:

    Ik pak nu het vliegtuig, vertrek uit het koude nederland en op naar het warme mooie oosten! Jij in je jurk, ik een dikke muts/handschoenen/2 truien/jas/sjaal/2 paar sokken...
    Halleluja, wat vet is het daar :D
    X

  • 16 December 2007 - 18:17

    Nelly En Maarten:

    Jaloers?? ja op de fricandel speciaal die jij gegeten hebt. Voor ons is dat hier niet weggelegt, kennen ze hier niet en is verboden om in te voeren. Veel succes op het project, ben zeer benieuwd wat dat allemaal inhoud.

  • 16 December 2007 - 20:09

    Eric:

    Staat je goed die helm! Je kunt het hebben . . . :-)
    Het genieten is terug te vinden op iedere foto . . houwen zo! En op naar je project.
    Doei en veel succes!

  • 17 December 2007 - 06:41

    Vief:

    Lieve Mo, heeeel veel succes met je project!!! Zoen Vief

  • 17 December 2007 - 07:30

    Linde:

    Mo ik vind het zo stoer van je wat je allemaal doet! En je geniet echt volop. Zal wel moeilijk zijn als straks weer vanalles 'moet'. Maarja voorlopig maar niet aan denken!

    Kus

  • 17 December 2007 - 08:01

    Fieke:

    Allemaal heel cool!!!!!
    Mooie foto's ook!

    Nog even en dan heb ik ook lekker vakantie!

    Succes nog met je project! Ennuh niet te veel breezers drinken hoor!:P haha

  • 17 December 2007 - 11:29

    Maura:

    Ik geniet wel van de foto's en alle verhalen!!!!! Wie weet wordt het volgende reis ook richting Thailand.
    Liefs van ons allemaal.
    Cari auguri di buone feste e buon divertimento.

  • 17 December 2007 - 11:43

    Chantal:

    Heey Mo,

    Super allemaal zeg! Had niet verwacht dat jij een breezer meisje zou zijn/worden hahaha. Veel succes met het project, geniet ervan.

    Liefs

  • 17 December 2007 - 11:50

    Lobke:

    hey mo, goed te lezen dat je het goed naar je zin hebt!! veel succes en plezier met je project en we wachten weer op je volgende verhalen....leuke foto´s!! kus

  • 21 December 2007 - 11:11

    Isabel:

    Nou Monique, ook wij hebben nu vakantie. Beetje brak na het personeelsfeest van gisterenavond zijn nu de laatste zaakjes op kantoor afgehandeld en gaan we heerlijk de feestdagen in met natuurlijk relaxen. Het personeelsfeest is gezellig geweest met een goede opkomst en er werd volop gespeeld aan de drie tafels. Ik hoop niet dat zich gokverslaafden hebben ontpopt, maar het was nu dus niet met eigen geld. Kon je tenminste geen buil vallen. De grootste gokker was overigens Frans, daarna Han en als derde Marc. Peter heeft een toespraak gehouden en als verassing heeft Ed een prachtige kraan in VH kleuren aangeboden aan Arjan. John heeft zijn spijkerbed en Arjan nu een kraan om mee te spelen. Ach ja, zijn die jongens ook weer blij (zoethoudertje).
    Het is erg leuk om je verhalen te lezen wat je allemaal meemaakt. Voor mij zitten er herkenbare dingen bij. Ook leuk om gelijk de foto's te zien. Trouwens de foto's van het feest krijg je nog te zien.
    Monique, ik zou zeggen geniet ervan en probeer eens een gevilde rat te eten die ze daar langs de rijstvelden verkopen. Dan kun je me vertellen hoe dat smaakt, maar ik denk niet dat ik daar erg naar uit zie.

    Via deze weg wil ik Nel en Maarten in Canada de groeten doen. Ik hoor dat jullie het goed maken.

  • 21 December 2007 - 11:42

    Arjan:

    Hoi Monique,

    Wat een hartstikke leuke berichten en foto's verstuur jij! Het genieten spat er vanaf. Ook voor ons is het vanaf vandaag even twee weken rustig, zal naar alle waarschijnlijkheid geen 2 weken Thailand worden!

    In ieder geval jij ook hele goede vakantie-/ feestdagen en een gelukkig 2008.

    Arjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Monique

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 34102

Voorgaande reizen:

19 December 2008 - 13 April 2009

Hinterglemm 2009

28 Juli 2008 - 27 Augustus 2008

Holland Heineken House Beijing

09 Februari 2008 - 29 Maart 2008

Skilesgeven in Hinterglemm 2008

06 December 2007 - 29 Januari 2008

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: