Groetjes uit de Rimboe - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Bakel - WaarBenJij.nu Groetjes uit de Rimboe - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

Groetjes uit de Rimboe

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

22 December 2007 | Thailand, Bangkok

Hier dan eindelijk nieuws uit de Rimboe :-) Heb nu een week op het project erop zitten. We hebben een erg leuke internationale groep. 2 mensen uit Finland, 2 Italianen, een Franse, een zwitserse, 2 Amerikanen, een Engelse, 4 Koreanen en iemand uit Singapore. Er zijn vier mannen en de rest vrouwen waarvan op 2 na allemaal van mijn leeftijd. Er zitten geen Nederlanders bij dus ik spreek alleen maar Engels. Begin zelfs in Engels te denken en betrap mezelf erop Sudoku in Engels te spelen, haha!!

In tegenstelling tot het project van Fenno hebben wij het echt super druk. We hebben bijna geen vrije tijd. Iedere dag gaan we 9.00 uur ergens heen en komen rond 16.00 uur terug. De avonden gaan erg snel omdat er altijd wel iets gedaan moet worden zoals koken, afwassen, 'badkamer' poetsen etc.
's avonds komen er een aantal locals bij ons voor de deur zitten om wiskey te drinken. Mensen zoals de burgemeester (die overigens ook onze taxi-chaffeur is) en andere burgemeester ed. van de districten in de nabije omgeving. Is best grappig om een wiskey met de ' major' te drinken :-) Na het wiskey drinken stappen ze allemaal in de auto of op de scooter. Gelukkig zitten wij dan veilig binnen ;-)

Maandag hebben we verzameld in Ao Luk en dinsdag begon het echte werk. We hebben een beach afval-vrij gemaakt bij een klooster. 's middagse hebben we een schooltje bezocht en daarna zijn we wat sightseeing gaan doen in een cave in de buurt.
Woensdag hebben we een huisje geverfd, een super klein huisje waar we uiteindelijk de hele dag mee bezig zijn geweest! Donderdag hebben we een meertje onkruid vrij gemaakt. Het water was echt super goor, voor onze begrippen althans. Het werd echter door de plaatselijke bevolking gebruikt voor alles. Gelukkig hebben wij grondwater!
Gisteren hebben we bomen geplant en vandaag hebben we weekend!!

We zijn met de hele groep vertrokken naar Ao Nang waar ik eerder al geweest ben. We zitten met 15 mensen in een resort en hebben vandaag lekker op het strand gelegen. Straks gaan we shoppen in de supermartk en night-market en dan lekker eten op het strand. Zolang ik maar iets niet-thais kan krijgen vind ik het allemaal best. We eten in het kamp alleen maar rijst :-( 's ochtends is er ook brood. Soms is het allemaal best lekker, maar soms krijg ik echt geen hap door mn keel en das best lastig als je zoveel lichamelijk zwaar werk moet doen.

Zoals jullie op de foto's ook kunnen zien is de badkamer niet zo geweldig. Er is geen douche en soms ook geen water. Das wel even afzien. Daarom zijn we dit weekend vertrokken naar een beter oord voor 1 nachtje. En vanavond gaan we naar de Lunabar :-D

Met oud & Nieuw ga ik naar de Full-moon party in Kho Pagnan, samen met 6/7 mensen van de projectgroep. Tegen die tijd volgt weer de volgende update!!

ps: Isabel, leuk om te horen dat het personeelsfeest zo leuk was!!!

Nog een belangrijke ps: mn huis is verkocht :-D Ze moeten nog wel tekenen, maar het is mondeling verkocht!

• 22 December 2007 - 11:09

Kim:

Gefeliciteerd dat je huis eindelijk verkocht is!!!!!
    En verder klinken je belevenissen weer erg leuk! Goed dat je het naar je zin hebt. Fijne feestdagen!!
    Kus

• 22 December 2007 - 11:09

Maja:

opnieuw zeg ik:vette shiiiiiiiit;)! haha..
    ben trots op u!(A)

X Maajke.

• 22 December 2007 - 12:12

Vief:

Jeeeeh!! Wat een heerlijk gevoel dat je huisje verkocht is!! Gefeliciteerd meis! Wil je nog hele fijne kerstdagen wensen!! Zal wel een hele speciale kerst zijn daar!!
    Dikke zoen Vief

• 22 December 2007 - 12:28

Monique:

Ohja, ik wil iedereen natuurlijk fijne kerst en gelukkig nieuwjaar wensen!!!!! Hier is niet echt een kerstsfeer, dus vandaar dat ik dat een beetje vergeten ben ;-) Maandag gaan we in het kamp wel een kerstdiner maken. De Italianen koken :-D

• 22 December 2007 - 14:12

Angela:

leuk vers;ag van afgelopen week. ben bezig de bedstee vrij te maken voor als je straks nog niets anders hebt.heb michel gesproken en hij is ook tevreden met de verkoop. feest van kantoor was erg geslaagd ik heb vlink gegokt aan het roulette won in het begin redelijk wat maar had uiteindelijk niets over.vele van kantoor vroegen naar jou en doen de groetjes.ze vinden het knap zo alleen op stap.gisteren gegeten bij don arrora met sjaak en harriet (t'was lekker linde) oma a heeft een heer verhaal geschreven maar weet niet hoe jij dit kan ontvangen dus zal haar voorstellen haar tekst via jouw e-mail te versturen.veel plezier komende tijd en zie uit naar je volgend verslag liefs xxx

• 22 December 2007 - 14:34

Marijke:

Mo, die olifant in die auto, ge-wel-dig!!
    Fijn dat je huis verkocht is joh, heerlijk gevoel!! Jij ook fijne kerstdagen en alle goeds voor 2008 toegewenst!! XX

• 22 December 2007 - 14:40

Margrethe:

Hele mooie ervaring! Zo zie je hoe het ook kan. Leuke groepsgenoten, alleen douchen is misschien wat minder.
    Hele fijne kerst daar en nieuwjaar!
    kus

• 22 December 2007 - 15:11

Fen:

He Monique! Klinkt goed joh en de foto's zien er ook veelbelovend uit zeg! Heb ik toch het verkeerde project gekozen :( Geniet van de Italiaanse kerstschotel en je ongetwijfeld supervette full-moon party! En een beetje werken doet een mens goed, dus keep up the good work! Tot je volgende verhaal ;) Kus, Fen!

• 22 December 2007 - 18:11

Marloes:

Joehoe, je huis is verkocht!! Gefeliciteerd!!
    Het project klinkt leuk, veel afwisseling! Mooie foto's!
    Hele fijne feestdagen en alvast heel veel plezier op de full-moon party!
    Kus Marloes

• 22 December 2007 - 19:28

Martin En Nena:

Leuke fotos en leuk verhaal. Gefeliciteerd dat het huis verkocht is. Dat is een mooi kerstcadeau....

x

• 22 December 2007 - 19:47

Nena:

die olifant is echt leuk ja...

• 23 December 2007 - 08:14

Linde & Daan:

Gefeliciteerd dat je huisje is verkocht! Wij hoorden het ook al van Mik. Kun je nog extra genieten daar. Super ervaring! Tsja en zo'n rijdende olifant zul je hier niet tegenkomen!

Fijne kerst en een dikke kus

• 23 December 2007 - 14:22

Lobke:

klinkt allemaal weer super goed!! Fijn dat je huis verkocht is!! Fijne kerst en alvast veel plezier op je full moon party!! kus lobke

• 24 December 2007 - 19:05

Irene En Maura:

Irene:
    Heey Monique, alles goed? Ik hoop dat
    je, je vermaakt en dat je nog geen heimwee hebt gehad. Heb je nog leuke belevenissen gehad? Ik vind het jammer dat je er morgen niet bent op de eerste kerstdag maar maakt niet uit misschien volgend jaar. Nog prettige feestdagen en een gelukkig nieuwejaar. Ik ben wel benieuwd hoe ze in Thailand feest vieren. Doei:P

Maura:
    Ik wens je fijne dagen in Thailand. Wij denken aan je. liefs,
    Maura en Frits

• 24 December 2007 - 22:20

Opa En Oma:

Lieverd,
    Eindelijk heeft Isabel mij geleerd hoe ik jou mijn verhaal kan sturen, al is het inmiddels wel wat achterhaalt. Onze Kerstwens kwam aanvankelijk vanuit een prachtig decoratief Zuid, compleet wit van alle rijp op bomen en planten en een lekkere vrieskou. En dan te bedenken dat
    jij lekker in je blootje op het strand
    ligt en af en toe een duik neemt om af te
    koelen. Weer een heel andere Kerst beleving. Wij vinden het heel knap dat je dit allemaal presteert in je eentje, zo zonder ouders die voorheen alles regelden en financierden. Complimenten!!Heb je op je schooltje al uitgelegd waar ons land ligt en dat wij niet op klompen lopen. Wij volgen jouw belevenissen op de voet en genieten ervan. Een succesvolle voortzetting van deze onderneming en lieve groeten met een dikke knuffel vanuit Zuid.Opa en Oma.

• 26 December 2007 - 10:11

John B:

Hee klein Bakeltje,

Terwijl het hier een druilige 2e kerstdag is, moest ik weer even aan je denken. Dus ik gooi er maar weer eens een berichtje tegenaan.

Van Oma heb ik begrepen dat je in je blootje aan het strand ligt, eens een keer wat anders als langs een meubelboulevard te gaan op 2e kerstdag!

Lekker 2 weken vakantie nu! Het personeelsfeest was gezellig! Mooi pakket wat je samen met Isabel had uitgezocht. Goed gewerkt, meisjes!

Leuke foto's en reisverslagen, heb nu de vorige ook gelijk maar gelezen. Tja, meer tijd nu ik vakantie heb.

Je zult er wel niet veel van mee krijgen, maar toch een heel fijne 2e kerstdag toegewenst!

Doe voorzichtig, he!

• 26 December 2007 - 10:28

John B:

Oh ja, voordat ik het vergeet te zeggen: Kijk uit voor die Italiaanse gozers!

P.S. Leuk dat je huis verkocht is!

• 26 December 2007 - 14:23

Yvette:

Heey mo!
    fijne kerst :D! ikhoorde dat je er niet zoveel van merkt. maarja hier waren de bomen wit hoor! Dikkekus!! veel succes en we missen je xx

dag zusje
    een x..
    en een xx ..
    xx-xx-xx ..
    van je zusje

• 26 December 2007 - 18:10

Willie:

Hoi monique
    net , het berichtje van je moeder aan jou ,per ongeluk, gewist.
    Ook
    Hebben we ge- gourmet, met de 2 families!
    We waren allemaal nog verzadigd, van 1 ste kerstdag!
    1 ste kerstdag hebben we 4 jonge hondjes gekregen van Wisper.
    De klussen zijn wel divers die je doet, de een wat zinvoller dan de ander lijkt mij!?
    Dat vuilnis ,de berg afgooien???
    Waar dient dat mooi geschilderde witte huisje voor ?
    Je moeder heeft een WII spelcomputer gekocht,
    en heeft nu iedereen interactief , aan het spelen gezet. Gister heeft ze dat ook gedaan bij de familie-kerst bij Frits en kerstavond bij jullie ,met opa en oma!
    Die moeder van jou ,he, altijd in voor een spelletje.
    Verder gaat iedereen het heel goed zo te merken liefs van ons allemaal,
    ook van jou familie, en speciaal van je moeder.

Groetjes Willie

• 28 December 2007 - 13:02

Marlies En Toon:

Hoi Monique, fijn dat je huis is verkocht, joh! Dat is weer een zorg minder!We wensen je voor 2008 het allerbeste en voor nu nog een fijne tijd in Thailand. Groetjes

• 29 December 2007 - 16:16

Angela:

heb begrepen dat je opweg bent naar het eiland waar je de jaarwisseling gaar vieren.gisteren is eric 50jaar geworden het feestje was erg gezellig.vandaag naar de stad geweest waar het ontzettend druk was,hebben voor roel maar wat nieuwe kleding meegenomen want dat was wel weer eens nodig, en aangezien hij niet zo veel tijd heeft hebben wij dat maar gedaan , het werd bijna allemaal goedgekeurd.vanavond eten wij met theo en zus bij de coelenborch.zij zijn ook zooo bij met de geluidswal!! yvet mag 12 jan een test komen maken op het sint-lukas.groetjes en liefs van allemaal hier

• 30 December 2007 - 01:11

Nelly En Maarten:

Alvast een hele prettige jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2008 natuurlijk niet alleen voor jou Monique maar voor iedereen die jouw belevenissen in den verre volgen.