party, party, party en een verdronken telefoon - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Monique Bakel - WaarBenJij.nu party, party, party en een verdronken telefoon - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

party, party, party en een verdronken telefoon

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

13 Januari 2008 | Thailand, Koh Tao

Alweer 2,5 week zijn we vanuit het project naar Koh Pangan vertrokken. Sindsdien is het alleen maar party, party party :-) en dat is best zwaar zo af en toe ;-)

Op Koh Pangan hebben we een super tijd gehad. Samen met een vriend van Krista uit Finland en Shay, de Israelier die ik in Bangkok heb ontmoet hebben we wat geweldige avonden op de party beach gehad. Na vier nachten in Koh Pangan waar we oud&nieuw gevierd hebben zijn we naar Koh Samui vertrokken. Ook hier hebben we weer een prima bungalow weten te bemachtigen net buiten het Chaweng centrum, het party gedeelte. Afgezien van feesten hebben we hier vier dagen op een scooter rond gereden. Was echt heerlijk. We hebben een tijgershow bezocht, wat prachtige strandjes, Big Buddha en de grandmother en -father rocks. Samen met jongens uit Dubai hebben we een vissersdorpje bezocht en lokale markt.
De laatste dag scooteren was toch wel het meest bijzonder. We waren op zoek naar een attractie, de waterball. Terwijl we aan het zoeken waren zijn we aangehouden door de politie voor het niet dragen van een helm! We waren niet de enige aangezien praktisch niemand een helm draagt in Thailand. Dus samen met zo'n 200 andere toeristen en locals konden we in de rij voor ons ticket. Eerst in de eerste rij om in te schrijven, dan in de tweede rij om te betalen waar je je dan nog een keer mocht inschrijven. Samen met onze lotgenoten hebben we toch veel lol gehad! Zeker toen we erachter kwamen dat de waterball zo'n 100 meter VOOR de politiefuik was! De schade was uiteindelijk 1,5 uur van onze tijd en 300 bth (=6euro).

Na een week op Koh Samui geweest te zijn, zijn we nu op Koh Tao. Koh Tao is nog mooier en meer relaxt dan de andere eilanden. Het staat bekend om de mogelijkheid om goedkoop en prachtig te duiken. Het hele eiland zit dan ook vol met duikers en ik ben een van de weinige die daar niet bij hoort...
We hebben hier een prachtige bungalow op het strand. Vanaf ons balkonnetje kunnen we iedere avond de zonsondergang kijken :-D Ook hier hebben we weer een hoop mensen ontmoet. Onze bungalow ligt centraal en is zo een beetje een verzamelplaats geworden. Is super gezellig, maar als je ligt te slapen en de ene na de andere komt binnenstormen dan wil het wel eens zwaar irritant zijn :-s
Iedere avond gaan we naar een bar op het strand. Je hebt ook hier prachtige vuurshows. En natuurlijk verkopen ze hier ook weer buckets. 2 avonden geleden was het een erg gezellige avond met (te) veel buckets. Omdat ik geen zakken had, maar wel mn telefoon bij, had ik hem om mn pols gebonden. Ik had een bucket in dezelfde hand en na een tijdje kreeg ik in de gaten dat mijn telefoon erin dreef! Ik heb dus mijn eigen telefoon verzopen!! Alcohol is een gevaarlijk goedje!! Hopelijk werkt ie weer na wat daagjes drogen :-s Zolang gebruik ik de reserve tel van Krista.

Je hebt hier op het eiland prachtige kleine rustige strandjes. We zijn al een keertje wezen snorkelen en vandaag per quad naar een rustige strandje geweest om te zonnen. Ook heb je hier een prachtig eilandje waar je per taxiboot kan komen. Ook dat heb ik al bezocht. Het is echt allemaal prachtig.
Komende paar dagen ga ik nog een keer per quad op pad en ga ik met wat finse meiden wakeboarden. Daarna zijn we waarschijnlijk te gebroken na drie weken feest met buckets en weinig slaap. Dan is het tijd om de eilanden achter ons te laten en het noorden van Thailand te bezoeken.

Ga nu van de zonsondergang genieten!
Ik denk aan jullie en lees graag jullie berichtjes!!

Liefs Monique

• 13 Januari 2008 - 10:38

Jeroen:

Hé Buuf,
    Sjongejonge, wat een feesten allemaal.
    Het lijkt wel of je het ECHT naar je zin hebt. Heel veel plezier nog, later.

• 13 Januari 2008 - 11:36

Nena:

He meis,
    jij vermaakt je daar wel... en wat een prachtige zonsondergang zeg!
    veel plezier nog! dikke kus

• 13 Januari 2008 - 12:18

Vita:

hee mo!
    wat heb je het toch geweldig daar! leuk ook altijd die foto's erbij!
    nog heel veel plezier de laatste weken! geniet er nog even goed van en dan tot snel!
    dikke kus

• 13 Januari 2008 - 13:53

Chantal:

Heey Mo,

Ziet er allemaal erg leuk uit joh. Toen ik las dat er steeds mensen in en uit liepen in jullie bungalow moest ik toch weer aan het blauwenballentoernooi denken. Jij kan toch heel goed mensen verjagen als je wil slapen of heb je daar echt een pomp voor nodig?Hahahaha, Veel plezier nog!
    Liefs

• 13 Januari 2008 - 18:41

Oma A:

Lieverd, wat een leuke foto's, om jalours op al die belevenissen te worden.Je zult het hier wel saai vinden als je terug komt. geniet maar fijn maar houd je roertje wel recht hoor. liefs van twee bossche bollen op zuid.

• 13 Januari 2008 - 19:40

Ingrid:

Ha die Monique,
    Wat gáááááf allemaal zeg!
    Geniet er maar van want voor je het weet zit je weer in dit killie kikkerlandje!!
    groetjes, ook van Eric, Jop en Pim!!

• 14 Januari 2008 - 08:03

Fieke:

Hey partypoeperd!!

Hahah jij maakt er echt een feestje van daaro! Nou ik geef je geen ongelijk!

Veel plezier nog he!

• 14 Januari 2008 - 08:10

Linde:

Hey Mo,
    Wat een feestvakantie zeg! Zie je nog iets van de cultuur? ;) Haha

• 14 Januari 2008 - 08:39

Isabel:

Zo te zien is het alleen maar feesten daar. Groot gelijk en geniet ervan. Ben zelf in de kerstvakantie naar Barcelona geweest en heb daar oud en nieuw gevierd. Zij vieren daar oud en nieuw door 12 tellen voor 12 uur 12 druiven naar binnen te werken. Onder grote hilariteit is me dat niet gelukt. We hebben veel gezien, veel gelopen en genoten van Barcelona, maar waren dan ook kapot toen we thuis kwamen. Overigens heerlijk tapas gegeten daar. Nu zitten we weer in het ritme van werken en geloof me dat ritme heb je wel erg snel onder de knie. Tot ziens weer in het Bossche, want ik heb begrepen dat we mogelijk overburen worden!

• 14 Januari 2008 - 18:58

Maartje:

Heey meid!

Het ziet er allemaal super uit daar op het Thailand-partyeiland ;-)
    Geef je groot gelijk hoor, geniet er nog van, hier is het maar saai als ik je foto's zie!!

Kusje!

• 17 Januari 2008 - 09:25

Marloes:

Hey,
    Jij feest er wel op los haha..!!! Mooie foto's, het ziet er goed uit!
    Nog veel plezier,
    Kus Marloes

• 21 Januari 2008 - 00:15

Niels:

hey monique, ziet er super gaaf uit! alles eigenlijk wel..
    mooi om zo je eigen avontuur te maken!
    have fun! liefs

• 23 Januari 2008 - 16:17

Linde:

Hey Mo,

Maak je niks meer mee? ;) Nog maar een paar daagjes en dan ga je weer naar huis!

• 23 Januari 2008 - 20:59

Angela:

ik zit bij cursus en kijk naar jouw site. jammer dat je nog niets hebt laten weten via hier wat je allemaal doet en meemaakt. ik heb begrepen van papa dat je naar het noorden bent gegaan. veel plezier groetjes