Weer veilig thuis!! - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Monique Bakel - WaarBenJij.nu Weer veilig thuis!! - Reisverslag uit Rosmalen, Nederland van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

Weer veilig thuis!!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 Februari 2008 | Nederland, Rosmalen

Veel langer dan gepland ben ik op de eilanden geweest. Het laatste eiland was Koh Tao. Daar ben ik uiteindelijk 10 dagen geweest. Na het vorige bericht heb ik nog quad gereden, 2x wezen wakeboarden, een hoop feestjes bezocht en na 10 dagen dan toch eindelijk vertrokken. Samen met Nitta, een Fins meisje, ben ik op zondag vertrokken naar Bangkok. Op maandag hebben we geshopt in een grote shoppingmall. Maandagavond waren wij al in de kroeg toen de rest van ons Koh tao-vrienden aankwamen in Bangkok. Van alle honderden hotels in Bangkok zijn zij in hetzelfde hotel terecht gekomen!! Samen hebben we nog een geweldige laatste avond in Bangkok gehad. De volgende dag zijn er drie naar huis gevlogen, ik ben naar Chang Mai vertrokken en nog twee zijn in Bangkok gebleven. Ik heb daar afscheid genomen van Krista en ben weer alleen verder gaan reizen.

Vanuit Bangkok ben ik met de nachttrein naar het Noorden van Thailand vertrokken, naar Chang Mai. Echt de beste manier van reizen. Lekker slapen in een bedje terwijl de trein je naar de plaats van bestemming brengt. In Chang mai heb ik Brandon en Lauren ontmoet in de taxi naar ons pension. Lauren en ik besluiten een kamer te delen voor één nacht. Samen met Brandon hebben we tickets voor een thai boxing wedstrijd geboekt en een twee daagse trekking door de jungle.

De trekking houdt in stevig door de bergen lopen. De natuur is daar prachtig, maar het lopen is best pittig. We bezoeken onderweg 2 bergstammen. Na 4 uur lopen zijn we in het olifantenkamp waar we ook overnachten. Hier hebben we avondeten en daarna een kampvuur. Ik en twee andere meiden hebben ons laten masseren door de lokale vrouwen. Dat konden de benen wel even gebruiken. Hier in het noorden is het ’s nachts wel koud, dus met veel kleren en twee dekens ben ik uiteindelijk in slaap gevallen.
In de ochtend hebben we een olifantenrit gemaakt. De olifanten sjokken door de rivier naar het volgende dorp. Daar stappen we over op een bamboo raft. Dit zijn wat bij elkaar geknoopte bamboo stokken. Zeer gammel, maar het uitzicht vanaf de raft is prachtig. De rivier loopt midden door de Thaise jungle, zeer indrukwekkend. Na het raften krijgen we nog lunch en dan rijden we weer terug naar Chang Mai.

Na de trekking ben ik meteen naar Bangkok vertrokken. Zondag heb ik nog een dagtrip naar Kanchanaburi gemaakt. Daar heb ik een oude begraafplaats bezocht, de brug over de river kwai, een waterval en de tiger temple. Een temple waar monniken tijgers opvoeden.
Lauren was inmiddels ook in Bangkok aangekomen en we hebben daar weer een kamer gedeeld. Dat was alweer mijn laatste avond in Thailand!! De tijd is echt snel gegaan, ik heb wel echt een geweldige tijd gehad om nooit te vergeten!
Maandag heb ik nog besteed aan wat shoppen, printen van mijn foto’s, een massage, facial, manicure en lekker uiteten. Samen met twee Nederlandse jongens, Jip en Jasper, ben ik vanuit het hotel naar het vliegveld vertrokken op weg terug naar Schiphol. Terug naar huis, naar carnaval en naar het volgende avontuur in Oostenrijk…

  • 12 Februari 2008 - 19:53

    Marijke:

    En nu op naar Oostenrijk :D Lucky you!
    Geniet er maar lekker van Mo! Ik zie jou weer in maart!
    Kus uit Providence!

  • 12 Februari 2008 - 21:04

    Marloes:

    Veel plezier in Oostenrijk!!
    Kus Marloes

  • 13 Februari 2008 - 09:08

    Isabel:

    Een prachtige reis heb je gemaakt en veel verschillende dingen gedaan en veel mensen ontmoet. Ik herken weer dingen zoals die treinreis, begraafplaats, brug over river kwai en nog meer. Heb je de smaak te pakken dat je meer van dit soort reizen gaat maken? Eerst maar eens Oostenrijk. Geniet ervan en tot ziens.

  • 13 Februari 2008 - 13:42

    Maartje:

    Super leuke foto's!
    veel plezier in oosterijk!
    kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Rosmalen

Monique

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 34102

Voorgaande reizen:

19 December 2008 - 13 April 2009

Hinterglemm 2009

28 Juli 2008 - 27 Augustus 2008

Holland Heineken House Beijing

09 Februari 2008 - 29 Maart 2008

Skilesgeven in Hinterglemm 2008

06 December 2007 - 29 Januari 2008

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: