Terug in de geciviliseerde wereld...!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Bakel - WaarBenJij.nu Terug in de geciviliseerde wereld...!! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

Terug in de geciviliseerde wereld...!!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

31 December 2007 | Thailand, Bangkok

Eindelijk weer een echt bed,douche en westerse toilet :-) Het project was echt een geweldige ervaringen, maar twee weken was lang genoeg!

De laatste week hebben op vier verschillende schooltjes lesgegeven.Dat was erg leuk om te doen, maar zeer vermoeiend!! Ik, Krista(mijn huidige reisgenootje) en drie andere hadden de oudste groep gekregen. Groep7&8, kinderen van 11 en 12 jaar. We hebben de hele week spelletjes gedaan als bingo, hangman (galgje) en memory.Ik had thuis memory gemaakt en dat kwam echt goed van pas. Nadeel was dat ik per dag zo'n 9 tot 12 keer memory mocht spelen:-s. Je kon hier wel erg merken dat kinderen een enorme achterstand op westerse kids hebben. Als ik deze kids vergelijk met de kids bij SJV dan zijn deze kinderen veel rustiger,respectvoller en snel tevreden. Nederlandse kids uit groep 7&8 kunnen zich geen hele middag zoet houden met kerstbomen vouwen! Er was ook veel verschil tussen de schooltjes. Op sommige scholen spraken de kinderen niet of nauwelijks engels en op sommige scholen konden ze ons prima begrijpen.

Naast lesgeven hebben we ook veel lol gehad in het kamp. Vorig weekend zijn we met zn 15-en naar Ao Nang beach geweest voor een overnachting in prachtige kamers met douche en natuurlijk voor het strand! Het was echt super gezellig. We wilde met de hele groep gaan stappen, maar helaas was het weer election day. Op election day en de dag ervoor zijn alle kroegen dicht en wordt er officieel nergens alcohol verkocht, om te voorkomen dat de Thai in dronke toestand gaan stemmen. Wie dat ooit bedacht heeft...! We zijn uiteindelijk met de groep en toch met alcohol ;-) op het strand beland. Op het strand hebben we met zn allen love candles ontstoken. Echt een leuke avond.

Op maandag met kerstavond hebben de Itailanen een kerstdiner gekookt. Eindelijk weer eens spaghetti! :-D Ook dat was erg gezellig. Op donderdag ben ik samen met 2 meiden, Krista en Liping, op een Thaise new years party belandt. De locals hadden een feestje omdat het jaar 2551 was aangebroken. Ze hadden verschrikkelijke thaise karaoke! Leuk voor 2 uurtjes, maar toen moesten we het gejengel toch echt verlaten!! Terug naar het camp mocht toch echt alleen als ze ons zouden brengen,want de weg was erg gevaarlijk. Uiteindelijk heeft een aangeschoten/dronke Thai ons naar het camp gebracht! Tja,je kan maar beter in de auto zitten die iemand aanrijdt dan zelf door een dronke bestuurder worden aangereden... :-s Gelukkig was het ritje naar 2 minuten.

Op onze laatste dag in het camp was er een good-bey party.Toen de locals weer met die verschrikkelijk karaoke kwamen aanzetten hebben we snel een cdtje gebrand. Het werd uiteindelijk een super leuke avond.

Nu ben ik met Krista in Koh Phangan. Vanavond is hier de fullmoonparty. Of eigenlijk is het gewoon een newyears party. We zitten in het plaatsje Hat Rin. Het is hier iedere avond feest op het strand. Echt super! We hebben een zeer simpele bungalow weten te bemachtigen. Wat nog erg lastig was aangezien pracktisch alles vol zit,maar we hebben tenminste een bed en een eigen douche.

Ik wil iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar wensen!! Ik ga er in ieder geval van genieten. En denk aan mij rond 18.00 uur Nederlandse tijd, want dan zit ik al in het jaar 2008 :-D

Jaan, ik wil jou via deze weg ook nog even feliciteren met je verjaardag! Ik zal een bucket op je drinken!! Hoop dat je me kaartje goed hebt ontvangen?
De foto's volgen snel!

Heel veel liefs Monique

  • 31 December 2007 - 10:25

    Nena:

    He Mo,
    bedankt voor je kaartje. hij was net iets te laat maar dat geeft niks.
    echt fijn dat het project zo leuk was.
    en jij ook alvast een liefdevol, gezond en gezellig 2008!
    dikke kus

  • 31 December 2007 - 10:56

    Neeltje:

    heej!kben ook weer heel terug van het heerlijke skieen:D!(jaja jou tijd komt nog;)) en weer helemaal bijgelezen> toch wel een zwaar project!maar toch boeiend dat je dit hebt meegemaakt!ik zou zeggen geniet vanavond (voor jou alweer over 6uurtjes..) van the big party en alvast een goed 2008 toegewenst> ook van ivo!
    liefs

  • 31 December 2007 - 11:12

    Vita:

    Hee mo!
    wat klinkt het toch allemaal super! ben echt jaloers hoor! en ook nog leuke mannen tegen gekomen? of alleen maar aan het genieten van de cultuur en alcohol, haha!? maar geniet nog lekker even verder want de tijd gaat snel als je het naar je zin hebt!
    en fijn nog iid dat je huisje is verkocht..scheelt weer een zorg! maar dan moet jij ook snel op zoek naar iets anders.
    hier is alles goed, heb afgelopen week goed vakantie gevierd, beetje de alcholist uit gehangen..maar nu moet ik weer iets serieuser zijn. veel voor school doen enzo. maar vanavond eerst een oud en nieuw feestje bij ons thuis. dus dat is nog een hoop geregel vandaag. maar we gaan het uitgebreid vieren in gala zelfs! haha! en met sushi, oesters, champagne, 5 gangen diner en oliebollen natuurlijk! hebben ze die daar ook? denk het niet he. maar zal je er niet lekker mee maken.want ik hou er toch niet zo van.
    verder nog een nieuwtje: ik ga heel misschien naar zuid-afrika. dan ga ik daar mijn afstudeerscriptie schrijven. ga zo de motievatiebrief opsturen..en dan is het nog te vraag of ik er uit gekozen word. dus wel spannend!
    maar goed..ik ga nu stoppen..het is al iets te lang..maar was ook weer een tijd geleden dat ik iets van me heb laten horen.
    heel veel plezier nog! zeker vanavond! en een fijn 2008 gewenst!
    dikke kus vita

  • 31 December 2007 - 12:35

    Michael:

    Hey Mo,

    T klinkt idd echt allemaal supervet. Hoop da je een leuke Fullmoonparty hebt dalik!

    Met t huis gaat t ok allemaal helemaal goedkomen dus das ok fijn toch.

    fijne 2008

  • 31 December 2007 - 13:15

    Kim:

    Eyy mo,

    Mooi dat het daar allemaal zo goed bevalt!Geniet van je feestje vanavond, nja over kleine 4 uur al;)!En tot in het nieuwe jaar!
    (K)

  • 31 December 2007 - 13:50

    Linde:

    Hey Mo,

    Wij zijn ook net thuis gekomen van een paar daagjes zeeland. Was echt lekker, even uitwaaien. Thuis lag je kaartje te wachten, dank je wel! Nog een paar uurtjes voor jou en dan is het al 2008. Wij gaan iets langer wachten, maar uiteindelijk halen wij het ook wel. Heel veel plezier op de full moon party. Dat gaat vast wel lukken.

    Dikke kus

    PS. Ik heb je al n paar keer gesmst op je Nederlandse nr. hopelijk is het aangekomen! Ik denk af en toe wel aan je! ;)

  • 31 December 2007 - 18:31

    Alex:

    Hallo Monique, inmiddels is het bij jouw New Year dus happy Nem Year wij moeten hier nog 4,5 uur wachten. Ik ga zo oliebollen eten, tot volgend jaar.

    Groet alex

  • 01 Januari 2008 - 12:47

    Lobke:

    Hey mo, Happy new year!! maak er een leuk, gezellig en spetterend jaar van!!! goed te horen dat je project leuk was...Nu lekker vakantie vieren...geniet er maar van, want voor je t weet zit t er weer op(tsja alle leuke dingen vliegen voorbij...)xx lobke

  • 01 Januari 2008 - 12:47

    Kim:

    HAPPY NEWYEAR!!!de beste wensen voor 2008 mo!!!!!geniet er van daar!
    (K)

  • 07 Januari 2008 - 07:07

    Buurman Jeroen:

    Hé Monique,
    Allereerst nog de beste wensen en heel veel geluk en gezondheid voor het nieuwe jaar.
    Onze kleine Veerle was al vroeg op, dus ik dacht, ik zal de avonturen van Monique weer eens checken. Klinkt allemaal erg leuk, daaro, ik hoop dat je nog heel veel leuke en spannende dingen mag beleven. Geniet er nog van, onze vakantie zit er weer bijna op. Morgen mogen we weer aan de gang.
    Tot over een paar maanden.

    Groeten
    Jeroen`

    ps: Jullie hadden een mooi kerstpakket samengesteld


  • 07 Januari 2008 - 10:01

    Opa Oma 12:

    hoi lieve moniek bedankt van het mooie
    kaartje een echt thais kaartje ook deze fotos hebben wij bekeken zo te zien maak jij het daar best goed met aardige mensen
    om jou heen Lieverd wij wensen jou nog een
    fijne tijd en tot wederhoren
    groetjes van Opa en Oma van de Tweeberg

  • 09 Januari 2008 - 19:19

    Paul:

    Hallo Monique,
    Een beetje laat maar toch nog even de allerbeste wensen voor 2008 toegewenst. Leuk te lezen dat het je het zo naar je zin hebt en alles zo "smooth" verloopt. Menigeen maar denken dat je een zware tijd tegemoet ging. Er is zelfs een survivalpakket samengesteld om bij problemen die het hoofd te kunnen bieden. Als ik zo lees heb je dat niet echt nodig of het moeten de "pillen" zijn om eventuele honger te stillen. Hoewel, ook daar wordt je goed in voorzien.
    Je hebt het zelfs over cd-tje branden! Hoe primitief leven ze daar wel niet?
    He meid, nog heel veel plezier verder en succes met het "afzien"!
    Knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Monique

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 34102

Voorgaande reizen:

19 December 2008 - 13 April 2009

Hinterglemm 2009

28 Juli 2008 - 27 Augustus 2008

Holland Heineken House Beijing

09 Februari 2008 - 29 Maart 2008

Skilesgeven in Hinterglemm 2008

06 December 2007 - 29 Januari 2008

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: