Zon, zee, strand in Krabi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Bakel - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand in Krabi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand in Krabi

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

12 December 2007 | Thailand, Bangkok

Na 3 korte nachten in Bangkok-Khao San Road (backpackers-wijk) ben ik vertrokken naar Hua Hin. Ben maandag om 12.00 uur met een taxi naar het centraal station gegaan en om 17.45 uur was ik in Hua Hin. In de trein werken ze echt met stoelnummers, stond dus ook op mn ticket, maar duurde even voor ik dat door had. Mn Backpack was te zwaar om boven op het bagagerek te krijgen dus heb soms met mn benen in mn nek moeten zitten. Reizen met de trein is wel erg goed bevallen, lekker de ramen open, alleen had de trein 4-kant wielen of misschien 6-hoekig maar zeker niet rond! De rapid trein die ik had ging ook niet zo rapid, maar toch lijkt me dit beter dan een hele dag in de bus zitten.

Zondag in Bangkok de fietstocht van Co van Kessel gedaan. Was erg leuk en absoluut een aanrader voor wie ooit nog in Bangkok komt. De groep bestond uit 9 Nederlanders en 2gidsen. Eerst door de kleine steegjes van China Town gefietst. Je komt dan op plaatsen die je anders niet ziet. Je fietst daar bijna letterlijk door de woonkamer van die mensen. Die leven veelal op straat voor hun huisjes. Je fietst soms gewoon tussen bank/bed en tv door!! Met een longtail boot zijn we ook nog naar de andere kant van Bangkok gegaan. Daar was het een stuk rustiger en schoner. Na afloop met de groep nog wat gedronken, was zeker een geslaagde dag.
Daarna nog laatste avondje stappen in Bangkok met John en Shay. Was erg gezellig. Wel enigzins op tijd naar bed gegaan, want maandag ben ik dus naar Hua Hin gegaan.

Hua Hin was een erg rustig plaatsje met vooral wat oudere mensen. Op het station werd ik al meteen aangesproken door een Nederlandse hoteleigenaar die me een kamer wilde verkopen, helaas had hij niets meer voor mijn budget. Heb daar maandagavond op het water gegeten. Zat naast een Nederlands stel, we raakte aan de praat en ben daar uiteindelijk aangeschoven. Toch vond ik Hua Hin niet zo boeiend en heb dinsdagochtend meteen een nachtbus naar Krabi geboekt. Heb uiteraard nog wel even gegolfd daar. Alleen op de driving range, tussen allemaal zwaar goede thai :-s sloeg toch nog gemiddeld 75m met een nr 7, dus was niet ontevreden :-) Golfen is hier trouwens nog relatief duur. 40 euro voor 18holes. Had wel iets goedkoper verwacht.

Vanochtend ben ik in Krabi aangekomen. Op het busstation werd ik weer aangesproken door een Nederlander met een travel agency. Zit nu in een hotel bij Ao Nang beach. Heb voor 5dagen geboekt. Zit in een prachtige bungalow. Ga proberen om vanuit hier wat day-tours te boeken. Er is hier ook een prima strand dus dat moet vast goedkomen! :-)

Maandag vertrek ik vanaf hier weer naar Ao Luek want daar moet ik me melden voor dat project.

Thanx voor jullie lieve berichtjes, is erg leuk om te lezen. Blijf vooral berichtjes plaatsen :-) Ga nu foto's uploaden bij dit bericht. Heb ook de foto's van het vorige bericht erop gezet.

Liefs Monique

  • 12 December 2007 - 08:44

    Michael:

    hey Mo,

    klinkt allemaal wel erg vet daar! fotootjes zien er ook goed uit! Wel een mooie ervaring volgens mij.

  • 12 December 2007 - 08:54

    Marloes:

    Go girl!
    Echt gaaf om je verhaal te lezen, ik vind het zo stoer van je!! geniet er nog lekker van en hou ons hier op de hoogte!
    Dikke kus Marloes

  • 12 December 2007 - 09:03

    Linde:

    Gaaf zeg om allemaal mee te maken!

    Kus

  • 12 December 2007 - 09:25

    Kim:

    Leuke fotos, leuke verhalen! Volgens mij heb je het goed naar je zin daar! Succes alvast met je project, maak er wat moois van!
    Kus

  • 12 December 2007 - 09:44

    Maja:

    vette shit mo!!!:D..
    echt .. mooie foto's gemaakt ook!! krijg er goed beeld van en dat maakt dak lichtelijk jaloers op je ben;)! *hihi*..
    dus ik zeg: GENIET!!!

    X Maaj.

  • 12 December 2007 - 10:31

    Fieke:

    Mo!

    Echt weer leuke foto's en verhalen... Vooral van die fietstocht... Stelletje toeristen!! Hihihihi

    Maar wel cool om eens lekker binnen te kijken daar!!!

  • 12 December 2007 - 11:37

    Martin:

    ziet er goed uit mo.

  • 12 December 2007 - 11:49

    Vief:

    Hee meis!

    Geweldig om alles te lezen!! Beleef mijn hele reis opnieuw! Zie dezelfde plekken op jouw foto's! Die Nederlandse man van hua hin was zeker van King's House, zijn wij toen wel naar toe gegaan, goed dat je dat niet gedaan hebt ;) Geniet van Krabi, is ook prachtig!!

    Dikke zoen Vief

  • 12 December 2007 - 12:15

    Maartje:

    Het ziet er super uit hoor! Ik zou ook zo weer weg willen!!
    Geniet, geniet...maar dat moet wel goed komen denk ik zo;-)
    dikke kus

  • 12 December 2007 - 13:38

    Marijke:

    Mo, die fietstocht!! Hoe geweldig!! Ik mis mijn fiets hoor enorm, grappig dat jij daar gewoon met NL'ers gaat fietsen :)
    Geniet ervan meis, time flies when you're having fun!
    XX

  • 12 December 2007 - 21:59

    Ingrid:

    Hé Monique,
    Klinkt allemaal super gaaf zeg. Ik vind het wel stoer wat je daar aan de andere kant van de wereld doet!! We blijven je volgen!!
    Groetjes en dikke knuffel van Jop en Pim!!

  • 13 December 2007 - 09:52

    Opa En Oma:

    wij genieten van de fotos het moet voor jou een hele delevenis zijn om in dit verre land alles te zien en met de bewoners
    kennis te maken het eten is dat ook lekker?
    Als jij straks weer hier bent vind jij boerenkool dan nog lekker?
    nu vele groeten van Opa en Oma uit Hintham

  • 13 December 2007 - 13:09

    Angela:

    leuk al die foto's,hebben we ook een beeld bij al je verhalen.heb zojuist een stukje in de telegraaf gevonden van 2 meisjes monique brant en ibolyka cicilia die in thailand zijn en vertellen dat zij in noord-thailand in chiang rai een nederlands restaurant hebben gevonden en ook daar komt de krant, dus wie weet een doel voor over een tijdje ,lekker hollandse pot eten... liefs

  • 13 December 2007 - 14:00

    Gootje!:

    Zo, ik zie dat dames9 goed vertegenwoordigd wordt op je site. Ook ik lees je verhalen en bekijk je foto's aandachtig. Wat die insecten betreft, ik sluit me aan bij Marrigje en Margrethe: Ontzag! Bah! Maar het is waarschijnlijk wel, evenals de gehele omgeving, een goede indicatie van het grote cultuurverschil met hier. Heel veel succes met je project en tot slot sluit ook ik me aan bij het zeggen van: Geniet! Maar dat doe je ongetwijfeld.

  • 13 December 2007 - 15:17

    Fenno:

    He Monique! Leuk om te horen dat je veilig en wel bent aangekomen in Thailand en dat je je goed vermaakt! Hoop dat jou project wat meer inhoudt dan dat van mij; ik doe hier eigenlijk vrij weinig :( Maak er wat moois van en geniet van alles! Groetjes!

  • 13 December 2007 - 21:23

    Milou:

    Nou, nu ben ik weer wat op de hoogte van je reis:D. De foto's zijn ook heel erg leuk om te zien om echt een indruk te krijgen hoe het daar is. Ook heel tegenstrijdig met die mooie hoge gebouwen en dan die hutjes waar je gewoon doorheen fietst. En die bedrading ook he:P.
    Geniet nog van je dagen in Krabi (wherever that may be:P) en veel plezier en succes bij je project.
    Ik zal weer wachten op je volgende bericht ;).
    Kus xxx

  • 15 December 2007 - 22:25

    John:

    Hee klein Bakeltje,

    Volgens mij vermaak jij je prima in het verre oosten. Wij missen je nog elke dag, maar ik krijg niet de indruk dat dit wederzijds is. Groot gelijk, kip!
    Geniet er lekker van, enne.......... geen gekke dingen doen!

    Mazzel,

    John B.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Monique

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 34150

Voorgaande reizen:

19 December 2008 - 13 April 2009

Hinterglemm 2009

28 Juli 2008 - 27 Augustus 2008

Holland Heineken House Beijing

09 Februari 2008 - 29 Maart 2008

Skilesgeven in Hinterglemm 2008

06 December 2007 - 29 Januari 2008

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: