Eerste daagjes Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Bakel - WaarBenJij.nu Eerste daagjes Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

Eerste daagjes Bangkok

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

08 December 2007 | Thailand, Bangkok

Dit is mijn tweede dagje Bangkok, voelt alsof ik er al veel langer ben. Komt wellicht omdat ik voor mijn gevoel al veel gedaan heb.
Gisterenochtend ben ik aangekomen op het vliegveld van Bangkok na een vlucht met urenlange turbulentie en huilende babies :-( Niet heel erg uitgerust stond ik dus op het vliegveld. Daar heb ik een bus genomen naar Khao San Road. Dat is het gebied waar veel toeristen en met name backpackers zitten. Hier mijn hotel gezocht. Dat was nog niet zo makkelijk aangezien er wel een stuk of 10 hotels met dezelfde naam (Sawasdee) op 1ha zitten!! Ook wisten ze me niet echt duidelijk de weg te wijzen waar ik wel moest zijn, dus heb er zo'n 6 van binnen gezien. Heb hier nu een kamer met een eigen badkamertje en drie bedden.

Gisteren maar meteen ff op pad geweest. Heb Grand Royal Palace bezocht. Het vroegere paleis van de koning, nu een toeristische attracties en voor officiele gelegenheden zoals staatsbezoeken ed. Echt heel indrukwekkend! De gebouwen zijn allemaal afgewerkt met gouden beelden en mozaiekjes.
Nog bij de plaatselijke vvv geweest om daarna in een barretje mijn reisplan verder uit te werken. Daar raakte ik met een jongen uit Israel aan de praat. Daar ga ik komende week waarschijnlijk mee golfen :-) en hij gaat ook naar de full-moon party met oud- en nieuw. Ik heb later gegeten in een restaurantje bij mijn hotel om de hoek waar ik aan de praat raakte met een Nederlander, John. Samen besloten om 's avonds de kroeg in te gaan samen met de Israelier. Was erg gezellig, heel veel backpackers die alleen waren en veel Thaise vrouwtjes die achter de westerse mannen aangingen.

Vandaag met John op pad geweest, samen wezen shoppen. Ik heb trouwens een Thaise simkaart gekocht: +66877953360. Ik zal afwisselend mijn nl en thaise kaart gebruiken. Ben op allebei dus afwisselend bereikbaar. Kan alleen niet bellen en smsen met mijn nederlandse kaart, hopelijk gaat dat met deze kaart beter.
Vandaag ook nog een massage genomen. Isabel en Vief, was een goede aanrader!! Ga zeker nog een (paar) keer!

Als avondeten heb ik hier op straat bij een karretje noodles gekocht voor 20bath (= 40 eurocent). En voor het eerst met stokjes gegeten!! Ging nog niet eens zo slecht al zeg ik het zelf :-D
Op de terugweg naar hotel kwamen we nog een karretje tegen met aparte lekkernij. Heb als toetje een larf, kakkerlak en sprinkhaan op!!! Was wel even moeilijk om de eerste hap te nemen, maar ben wel trots dat ik het gedaan heb! :-D Vond het alleen niet zo geweldig lekker...
Morgen ga ik fietsen bij Co van Kessel. Een Nederlander die fietstochten door Bangkok organiseert. (www.covankessel.com)

Ga nu nog even een drankje drinken in de kroeg. Foto's komen zsm. Ze zijn eigenlijk nog te groot om te plaatsen, hopelijk kan ik ze ergens verkleinen. Thanx nog voor de berichtjes die ik ontvangen heb! Houd jullie snel weer op de hoogte!!

Liefs Monique

  • 08 December 2007 - 16:16

    Kim:

    hey mo,
    leuk om te lezen wat je allemaal al gedaan hebt en dat je wat mensen hebt gevonden om mee op te trekken!! Ben benieuwd naar de foto's! Geniet er van!!
    Kus

  • 08 December 2007 - 17:30

    Milou:

    Hey Mo,
    Wat leuk om weer een bericht te lezen van je. Ben zeker trots op je wat betreft die kakkerlak, larf en sprinkhaan! En je weet het, je gaat ons nog leren met stokjes eten, dus we verwachten het beste van het beste;). haha. Ook heel leuk dat je meteen contact hebt gekregen met wat mensen. En golfen is niet verkeerd:D. moet ik ook weer eens doen:P. Maargoed, ik wacht wel op de foto's om te zien hoe het er daar uitziet!..
    En vind het gewoon echt super van je dat je gewoon in je uppie daar helemaal in dat verre azië zit:D.
    Ik kijk weer uit naar je volgende berichtje en dan zul je weer wat van mij horen.
    Liefs, have fun en het gaat je goed meid!
    XXX

  • 08 December 2007 - 17:47

    Marloes:

    Hey Hey,
    Zo, wat een verhaal en dat nu al haha.. Dat verwacht wat te worden met jou!! Ben blij je zo positief te horen!
    Veel fietsplezier morgen!!
    Dikke kus Marloes

  • 08 December 2007 - 18:21

    Marrigje:

    Haha, kakkerlakken gadsie bah! Maar goed, moet je toch een keer gegeten hebben in je leven...
    ben benieuwd naar de foto's.
    In nederland regent het dramatisch, tis koud en bagger weer dus je zit daar erg goed, dat je dat even weet.
    Veel plezier met de fietstocht!
    X

  • 08 December 2007 - 18:24

    Pleun:

    Mo! Wat ben je toch allemaal aan het doen?!!! haha! Je bent me d'r eentje! Het lijkt me wel al een hele ervaring, nu al! Pas goed op jezelf he?! En natuurlijk lekker genieten! Veel plezier! Hoop dat m'n smsjes nog op tijd binnen zijn gekomen voordat je bent vertrokken!! Ik hoop snel weer wat van je te lezen!

    xx

  • 08 December 2007 - 18:52

    Lobke:

    hey mo,
    dat klinkt al goed, volgens mij kom jij je tijd wel door.....ben alweer benieuwd naar je volgende verhalen....veel plezier!!! xx

  • 08 December 2007 - 19:23

    Linde:

    Fijn dat je al wat gezellige mensen hebt ontmoet...en zit die golfdate er toch in ;) Geniet ervan meis!

    Dikke kus

  • 09 December 2007 - 02:32

    Margrethe:

    Hi Mo,
    Viezerik! Kakkerlakken eter! En larven en Sprinkghanen:| IEHL
    Wel leuk daar?! Zal snel kijken naar de nieuwe foto's, om wat meer van daar te zien. Veel plezier,
    kus Margrethe / mini van de week

  • 09 December 2007 - 13:05

    Vita:

    Hee mo!
    erg leuk om te lezen wat je allemaal doet. en leuk dat het contact maken al meteen zo snel gaat. gelukkig maar want anders loop je daar maar in je eentje rond! wanneer begint dat project? blijf je tot dan in bangkok? nou heel veel plezier, geniet er van en blijf maar veel schrijven en foto's plaatsen! en niet te veel vieze rare dingen eten he!!! haha!!
    kus vita

  • 09 December 2007 - 14:53

    Neeltje:

    nou aan je kleding te zien, is het daar lekker weer:)!nu al jaloers haha. Maar goed, zo te horen gaat het je nu al allemaal goed af, daar ben ik blij om!en je gaat gewoon verder waar je hier gebleven bent haha lekker golven:D!en hoe was de fietstocht?
    liefs

  • 09 December 2007 - 16:44

    Nena:

    he meis,
    zo, al veel meegemaakt en al vrienden gemaakt om te golven!!! niet te veel oefenen daar he, anders word je te goed!
    en ook niet ziek worden van al die insecten die je eet!
    heel veel plezier nog! ik kijk uit naar je volgende berichtje.
    dikke kus

  • 09 December 2007 - 19:04

    Chantal:

    He meis,

    Leuk te lezen dat het zo goed gaat daar! Heb nog steeds bewondering voor je dat je dit bent gaan doen erg knap! Ik ben erg drukjes, en heb al heel veel positieve reacties over mijn website gehad dus nogmaals erg bedankt!. Veel succes en ik zl je blijven volgen.

    Liefs Chantal

  • 10 December 2007 - 07:24

    Jeroen:

    Hé (ex)buuf,
    Wel een stuk rustiger hier nu hoor, maar ik zie dat je het echt naar je zin hebt daar. Ik ben blij dat ik de lekkernijen uit m'n snoeppot heb ipv die kakkerlakken, sprinkhanen e.d. van jou.
    Heel veel plezier nog en ik hou je in de gaten vanaf hier.
    Greetings

  • 10 December 2007 - 07:51

    Fieke:

    Hey Mo,

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen! En al wat andere mensen hebt ontmoet, zodat je niet meer alleen bent!

    Maare insecten gegeten... Stoer hoor!!!!

    Hier gaat alles gewoon z'n gangetje! Je hebt nog niet zoveel gemist hihi!

    Kus Fieke

  • 10 December 2007 - 13:31

    Opaenoma12:

    wij genieten van jou reiservaringen en
    en zien jou die heerlijke kakkerlakken eten
    zo te zien lijken ze wel lekker.toch eten wij liever een frietje maar toch dapper van jou dat je het wel probeert.
    nu vele groetjes van Opa en Oma
    vanuit Hintham

  • 11 December 2007 - 11:09

    Linde:

    Hey Mo,

    Gave foto's zeg. Je kijkt je ogen uit zeker met al dat moois! Nu zo zoetjes aan onderweg naar je project? Begint toch maandag? Ben heel benieuwd hoe dat is. Wacht op je berichtjes!

    Kus

  • 11 December 2007 - 11:53

    Angela:

    wat leuk te lezen wat je allemaal doet en ziet, is het echt goud wat er daar blinkt? papa heeft je sms ontvangen en heeft extra foto-ruimte gekocht.veel liefs,en kijken uit naar een volgend bericht doeiii xxx

  • 11 December 2007 - 13:30

    Maartje:

    Heey meis!!

    Leuk je verhaaltje om te lezen! En ook al veel foto's! Je hebt het daar goed naar je zin zo te zien en te lezen :-)
    Succes met je project, ben benieuwd naar de volgende foto's!!

    Kusje

  • 11 December 2007 - 14:52

    Marijke:

    Mo, geniet ervan meis! Dit wordt een ervaring om NOOIT te vergeten, ziet er nu al super uit! Succes met golfen & laat maar eens zien hoe geemancipeerd NL'se vrouwen zijn :D
    Kus uit Providence!!

  • 12 December 2007 - 10:37

    Fieke:

    Heb natuurlijk ook hier even je foto's nog bekeken!!!

    Ik weet het nu zeker binnen nu en 2 jaar zit ik ook an de andere kant van de wereld!!!

    Kus

  • 17 Februari 2008 - 19:17

    Opa EnOma12:

    Hoi Moniequek
    je oude Opa en Oma wachten met veel ongeduld opeen berichtje van hun klein
    dochter die zover van ons vandaan is.
    Misschien hebben wij niet goed gekeken.
    maar help ons even uitde droom en vertel ons hoe het moet om jou bericht te ontvangen heel veel lieve groeten van
    Opa en Oma tweeberg 12

  • 11 Augustus 2008 - 08:18

    Willie:

    Zo te zien heb jij de tijd van je leven,super!
    Vlak voor Angela en Peter naar China vertrokken ,hebben ze mij nog even aangemeld , bij je reisverslag.Geeft de Olympische Spelen een persoonlijk tintje! bedankt! Jij nog veel plezier, geniet er van en doe je vader en moeder de hartelijke groeten van ons.Natuurlijk kijk ik uit naar een volgend verslag. Heel veel liefs uit Berghem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Monique

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 34102

Voorgaande reizen:

19 December 2008 - 13 April 2009

Hinterglemm 2009

28 Juli 2008 - 27 Augustus 2008

Holland Heineken House Beijing

09 Februari 2008 - 29 Maart 2008

Skilesgeven in Hinterglemm 2008

06 December 2007 - 29 Januari 2008

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: