Bye bye Beijing... - Reisverslag uit Beijing, China van Monique Bakel - WaarBenJij.nu Bye bye Beijing... - Reisverslag uit Beijing, China van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

Bye bye Beijing...

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

24 Augustus 2008 | China, Beijing

Vandaag is alweer de laatste dag dat we open zijn! Na 2zware, maar o zo gave weken gaan we de deuren sluiten en maken we ons op voor de afbouw, en het eindfeest natuurlijk :-)

2 weken lang heb ik in de merchandise shop gestaan. In die 2weken tijd moesten we zo belachelijk veel verkopen. Uitgerekend zo'n 1,6 items per minuut van de afdeling Perry Sport!! En dan heb ik dus aleen nog maar Perry kleding en nog geen Heineken. Zoals verwacht hebben we de container dan ook niet leeg gekregen.De laatste paar dagen hebben we 2 halen, 1 betalen actie's gedaan, waardoor het ineens storm liep. En nog niet eens alleen met Hollanders, maar ook de halve Amerikaanse en Australische delegatie loopt in oranje kleding. Zelf hebben we ook flink gehamsterd. Gevolg = extra koffer!
Nu zijn we de laatste restjes aan het verkopen/weggeven. De container voorraad gaat naar een goed doel.

Naast werken hebben we ook veel andere dingen kunnen doen. Ik heb bij ATP 2uur in de rij gestaan voor hockeykaarten. Ik heb voor 3 poulewedstrijden 8 kaarten per wedstrijd gekregen, voor maar 5,50 euries per stuk. Ben dus steeds met een groepje geweest. Na een tijdje ontstond er onder de crewleden een ware run op hockeykaarten. Zo zaten we bijna alle wedstrijden met man of 30/40 op de tribune. We zijn daar meer bezig geweest met zingen, springen, in beeld komen en waven dan de wedstrijd kijken. Hoe dan ook machtig prachtige momenten! Voor de vrouwenhockeyfinale leek aan kaarten komen compleet kansloos. Toch zaten we met mannetje of 50 bij de wedstrijd! Met dank aan de vele buitenlanders die hier hun kaarten kwamen verkopen. Uiteraard hadden we geen van allen kaarten in hetzelfde vak. Zo sociaal als wij zijn hebben we een vak, of eigenlijk het gangpad opgeeist om daar allemaal bij elkaar te kunnen staan. Zo ontzettende controle freaks als de chinese zijn werden ze meteen zenuwachtig. Dit stond natuurlijk niet in het draaiboek. Na een niet indrukwekkende, slappe poging om ins weg te krijgen mochten we uiteindelijk gewoon blijven staan. Na enige tijd kwamen ze nog wel met een bordje "Please do not stomp on the camera platform". Niemand begreep de boodschap en we waren ook niet van plan te stoppen met zingen dus zijn maar vrolijk door gegaan.
Behalve hockey had ik nog een kaartje voor volleybal, maar toen heb ik me helaas verslapen. Tot gisteren had ik alleen het hockeystadion gezien. Echte must-sees zijn natuurlijk het birdnest en the waterkube. Gisteren ben ik nog naar het birdnest geweest! Zo gaaf!! Ik had eindelijk echt het gevoel dat ik op de Olympische Spelen was. Ik zat op rij 14 in een inmens groot stadion (80.000 plaatsen). Bovenin brandde de Olympische vlam. Op het veld waren de finales van hoogspringen, speerwerpen, estafette lopen, etc. etc. Er waren alleen finales dus zagen de ene na de andere medaille ceremonie. Het was echt zo indrukwekkend! Echt een kippenvel momentje!

In deze 2weken hebben we een hoop huldigingen gehad. De eerste en laatste 2 waren absoluut het best! De eerste was Ruben Houkes, een judoka. Die was zelf laaiend enthousiast. Een van de twee laatste was die van de hockeydames. Die zijn heen en terug gecrowd surft. En de andere was de marathonzwemmer. Enkele jaren geleden werd bij hem leukemie geconstateerd en dan nu goud winnen! Ook zo'n kippenvel moment!

In mijn vrije tijd heb ik hier ook nog dingen kunnen bezoeken. Ben in de Lamatempel geweest, met mn ouders in zomerpaleis en tempel of heaven. Met 2 collega's heb ik een middag door een hutong gewandeld. Een hutong is een oude chinese wijk. We zijn allerlei steegjes en brandgangetjes ingelopen en bij mensen binnen geweest. Ook heel gaaf om te doen! Ik heb alles kunnen bezoeken wat ik echt wilde zien.

Na de crewborrel met Jan Smit hebben we nog after party's gehad met Eric E, Van Velzen en d Corona's. Vanavond is de laatste avond. Om 11 uur gaat het huis dicht voor bezoekers en zijn alleen crew en sporters nog welkom. Beloofd een goed sluitingsfeestje!

Morgen gaan we van 10.00 tot 24.00 uur afbouwen. Nog even knallen dus. Hopelijk dinsdag nog wat vrije uurtjes en dan om 22.00 uur verzamelen om naar het vliegveld te gaan.

Heb hier echt een toptijd gehad! Met een topteam gewerkt (en gefeest), mooie bezienswaardigheden gezien, ook nog wat geleerd over de chinese cultuur en genoten van sporten waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden!!

In een woord: Grandioos!!

Ik ga nu nog even genieten van de sluiting en zie jullie over paar dagen weer!!

Dikke kus

  • 24 Augustus 2008 - 14:48

    Marloes:

    Nou Monique, alweer een ervaring om nooit meer te vergeten! Gaaf hoor!!
    Geniet nog de komende dagen en tot snel weer in Nederland!!
    Kus Marloes

  • 24 Augustus 2008 - 15:04

    Fieke:

    He Mo,

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen! Echt super gaaf en het lijkt me een ervaring om nooit meer te vergeten!

    Zojuist de sluiting op tv gezien, kippenvel! Dat kunnen die chinezen wel!!

    Geniet nog van je laatste daagjes en tot snel weer! Dan kun je mij vast lekker maken voor Beijing, want zoals het er nu uitziet zit in met de jaarwisseling in Beijing!!

    Meis alvast een goede reis en tot snel!!

    Dikke kus,

    Fieke

  • 24 Augustus 2008 - 19:28

    Claire!:

    MO! Geweldig, wat een mooi verhaal.
    Ik heb de olympische spelen heeel erg veel gekeken, ook s nachts als ik weer is niet kon slapen, geweldig zeg. Elke avond lekker studio sport zomer kijken!
    Ik ga die spelen nog missen joh! Zoooo mooi, al die heerlijke reacties van alle sporters, het zijn allemaal kippevel momentjes. so hee!
    en dan dacht ik, hoe zou monique dit nou allemaal beleven joh, schitterend!! Echt wat ben ik jaloers!
    En wat een top foto's, je hebt het zeker naar je zin gehad met die grote groep bij hockeywedstrijden!

    Deze week of volgende week (denk volgende week) weer lekker samen iets leuks doen, zit nu in haarlem maar in ontzettend grote geld probleempies en heb vanaf 1 sept ov!
    Gisteren nog Jeroen & Sam gezien op Mystery Land, ook een schitterend feessie!
    Nou meid, tot snel!
    xxxx

  • 24 Augustus 2008 - 19:40

    Ingrid:

    Hoi, hoi,
    Wat ontzettend gaaf allemaal. Jij hebt écht een top tijd gehad daar; mazzelaar!!! Geniet nog maar even van de laatste dagen.
    Groetjes ook van Eric, Jop en Pim.
    PS: wat word je volgende project. . .? . . !!?

  • 25 Augustus 2008 - 16:29

    Lobke:

    Hey mo, super te horen dat je het ontzettend goed naar je zin hebt gehad!!!! Iets om nooit meer te vergeten!!Geniet er nog even van, en ik zie je vast wel weer in het rosmalense.....
    Groetjes Lobke

  • 04 September 2008 - 08:30

    Vita:

    hee mo!!
    zo te lezen heb je het weer eens helemaal top gehad aan de andere kant van de wereld! waar gaat het volgende feestje naartoe? haha..misschien een beetje te snel.
    maar wat ga je weer in nl doen, gewoon relaxed werken? of toch weer het serieuze leven?nou ben benieuwd hoe het met je gaat!
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Holland Heineken House Beijing

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2008

Bye bye Beijing...

10 Augustus 2008

Het HHH is geopend!!!

02 Augustus 2008

Ni Hao!!!

25 Juli 2008

Nog één nachtje slapen...!
Monique

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 34151

Voorgaande reizen:

19 December 2008 - 13 April 2009

Hinterglemm 2009

28 Juli 2008 - 27 Augustus 2008

Holland Heineken House Beijing

09 Februari 2008 - 29 Maart 2008

Skilesgeven in Hinterglemm 2008

06 December 2007 - 29 Januari 2008

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: