Nog één nachtje slapen...! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Monique Bakel - WaarBenJij.nu Nog één nachtje slapen...! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

Nog één nachtje slapen...!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

25 Juli 2008 | Nederland, 's-Hertogenbosch

Na mijn vorige bericht op deze site ben ik nog terug geweest naar Hinterglemm. Dat waren 2 super weken, leuke groepen met lesgeven en heel gezellig met de leraren onderling. De sneeuw was echt te prachtig!
Nu het wintersport seizoen is afgelopen hebben we de ene na de andere reunie gehad. We hebben feesten gehad in Eindhoven, Den Bosch, Utrecht, Purmerend, Nijmegen, een poolparty en we hebben meegedaan als team aan een hockeytoernooi. Uiteindelijk heb ik hier een paar leuke vrienden aan over gehouden.

Morgen begint mijn volgende avontuur: Holland Heineken House in Beijing!!!

Voor 4 en een halve week ga ik naar Beijing met 160 andere vrijwilligers om daar te werken voor, tijdens en na de Spelen.
Afgelopen bijeenkomst heeft iedereen zijn functie gehoord. Ik sta met drie andere meiden in de merchandise shop van Heineken. De shop is geopend van 9.00 tot 22.00 uur en we werken in 2shifts. Erg gunstige tijden want wij kunnen iedere avond mee feesten! :-D

Vanuit Heineken is aan alles gedacht. Er zijn 160 vrijwillegers aangenomen. We krijgen voor de hele periode een vergoeding van €250,- en €20,- wasgeld voor eigen kleding. We slapen in hotels naast het HHH. Allemaal hebben we werkkleding bestaande uit een driekwart broek, polo, blouse, evt 2 sloven en 2paar schoenen. Iedere ochtend kunnen we een schoon setje ophalen. We krijgen in het HHH drie keer per dag eten. Ons vliegticket, treinkaartje en visum is betaald. Tijdens de bijeenkomsten is iedereen ingeënt en hebben we info gekregen over van alles en nog wat tot aan de mensenrechten in China aan toe.
Verder is er nog gedacht aan een uitgebreid security- en calamiteiten plan, over omgang met de pers, er is een aparte ruimte voor hoge piefen, atleten, artiesten, NOS, een drukkerij, Norit waterworld etc..
Een installatie van Norit zorgt ervoor dat zelf het meest veronreinigde water wordt gezuiverd tot goed drinkwater. In het HHH kun je dus wel uit de kraan drinken..

3 Augustus als alle vrijwilligers zijn aangekomen maken we een dagtripje naar de Chinese muur. Zelf krijgen we een kaartje voor een wedstrijd en hopelijk is er nog tijd voor wat meer excursies.

Naast vrijwilligers gaan er ook nog betaalde krachten mee, zoals van de NS, ATP, Suit Supply, Perry Sport, beveiligers van Heineken, koks van Albron en de 12 beste bakkers van NL.
In totaal werken we met +/- 250 mensen in het HHH.

Ik ken inmiddels ook al wat collega's. Tijdens een borrel in Groningen heb ik wat mensen leren kennen en tijdens de bijeenkomsten in de Kuip. Zo is er al een leuk groepje collega's ontstaan.

Mn koffer is er klaar voor, het enige wat ik nog moet doen is lunchen en terrassen met mn vriendinnetjes en dan morgen om 7.20 uur de trein naar Roosendaal nemen!!

Ik hou jullie snel weer op de hoogte!!

Liefs Monique

  • 25 Juli 2008 - 10:18

    Marloes:

    Hey Monique,
    Helaas heb ik geen tijd meer gehad om je nog te zien..maar ik wens je natuurlijk weer heeeeel veel plezier!! Goed van je dat je ons weer op de hoogte gaat houden via de site!!
    Kus Marloes

  • 25 Juli 2008 - 10:38

    Marrig:

    Heeee mo!
    you freaking party-girl! Ghehe, en of je daar weer helemaal los gaat ;). Helaas pindakaas heb ik niet meer met je kunnen feesten deze zomer na het prachtige Bern maar ik wens je uiteraard een hele goede Olympische Spelen. Jij zou zo een nieuwe O.S-sport kunnen beginnen: hoe vaak kan ik per jaar weg en dan ook echt weg met een enorm prachtfeestje inclusief!;). Ghehe.
    Ik zie je met het nieuwe hockeyzeizoen, heb er al weer helemaal zin in en ik stel voor die eens goed in Den Bosch in te luiden. Maar eerst: Hop naar Beijng!!!
    See yaaa en geniet ervan!!

  • 25 Juli 2008 - 10:55

    Fieke:

    Hi vriendinnetje!!!

    Ik ga mijn best doen vanmiddag nog met je te daten, ik denk dat dat nog gaat lukken hoor! Want ik kan je natuurlijk niet 4,5 week laten gaan zonder je gedag te zeggen!

    In ieder geval heel veel plezier ennu geniet er van!!!

    Dikke kus!
    Fieke

  • 25 Juli 2008 - 13:15

    Marijke:

    Have fun girl! XX

  • 26 Juli 2008 - 07:55

    Nena:

    Veel plezier mo!
    dikke kus

  • 27 Juli 2008 - 16:04

    Ellen:

    Ha Monique!
    Al aangekomen?? Ik had je nog een mms gistre gestuurd, met een foto van de kast! ik vraag me alleen af of hij is aangekomen!

    Geniet ervan en ik lees wel hoe het allemaal met je gaat!

    xx Ellen

  • 28 Juli 2008 - 07:14

    Linde:

    Hey Mo,

    Heel veel plezier! Nog een ervaring om nooit te vergeten.

    Dikke Kus

  • 28 Juli 2008 - 11:47

    Lobke:

    Hey mo,
    Het zal vast wel weer een leuke tijd worden daar......Heel veel plezier en maak er iets leuks van!!!! En we blijven graag op de hoogte van je avonturen.... xx lobke

  • 29 Juli 2008 - 09:58

    Angela:

    wat leuk dat je weer op deze manier laat weten wat je zoal meemaakt, hoewel we het een en ander al wisten is het toch weer leuk het te lezen. Ook de reacties van vrienden is leuk te lezen.Fijn dat je bij aankomst in beijing even wat hebt laten horen, zoals; goede vlucht, goed hotel, erg heet en dat je meteen aan de "bak" moest.Zie uit naar het volgende berichtje met eventueel foto's Liefs mama xxx

  • 29 Juli 2008 - 13:46

    Marielle:

    Heej monique, wat onwijs tof wat je aan t doen bent!! Heel veel plezier en hoor de verhalen wel!!

  • 30 Juli 2008 - 11:28

    Annelies:

    Hoelang is een chinees, en wie is zijn vrouw :-)

    Heel veel plezier in China girl! Liefs en groetjes uit Espana! xx an

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

Holland Heineken House Beijing

Recente Reisverslagen:

24 Augustus 2008

Bye bye Beijing...

10 Augustus 2008

Het HHH is geopend!!!

02 Augustus 2008

Ni Hao!!!

25 Juli 2008

Nog één nachtje slapen...!
Monique

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 34148

Voorgaande reizen:

19 December 2008 - 13 April 2009

Hinterglemm 2009

28 Juli 2008 - 27 Augustus 2008

Holland Heineken House Beijing

09 Februari 2008 - 29 Maart 2008

Skilesgeven in Hinterglemm 2008

06 December 2007 - 29 Januari 2008

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: