Ni Hao!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Monique Bakel - WaarBenJij.nu Ni Hao!!! - Reisverslag uit Beijing, China van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

Ni Hao!!!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

02 Augustus 2008 | China, Beijing

Ik ben alweer een week in China! De tijd vliegt hier! We hebben sinds dag 1 kei hard gewerkt en het is allemaal even geweldig!

Op de dag van aankomst zijn we eerst naar ons hotel gegaan. Om 7uur waren we in het hotel en om 8uur moesten we ons weer melden om te werken. In het vliegtuig niet geslapen dus dit was best een pittig dagje.
Toen we aankwamen in het Holland House moest er echt nog veel gedaan worden. De kantine en keuken waren bijvoorbeeld nog niet klaar, dus zijn gezellig met zn 50-en noodgedwongen uiteten geweest :-) Drie dagen achter elkaar :-) We eten nu alweer een paar dagen wel in het HHH en het is echt super lekker! Er wordt prima voor ons gezorgt dus!

Gelukkig gaat het werk echt als een trein. Er is nu al zoveel veranderd. Op de foto's is dat ook wel een beetje te zien. Om de dag lopen we een rondje om wat foto's te maken. Morgen wordt het tapijt gelegd en kunnen we echt gaan beginnen met inrichten. Tot nu toe hebben we gewerkt aan het podium, licht & geluid, studio NOS, keukens, waterleidingen, foodcorners, kantoren zijn ingericht, etc. etc.

Gisteren heeft een grote groep een dag vrij gehad en ben ik met 6andere naar de verboden stad geweest. Echt zeer indrukwekkend. Daarna hebben we een fiets gekocht en zijn we naar het olympisch stadion gefietst. Op een afstandje hebben we het stadion bekeken en hebben toen onze vouwfietsjes in de taxi gepropt. Het is hier best warm en dan op de fiets...

Ook zijn we al een aantal keer met de eerste groep gaan stappen. Echt super gezellig. Hebben al een keer in een karaoke bar gezeten. Niet echt te vergelijken met wat wij kennen als karaoke bar.. Hadden een prive ruimte met eigen installatie. In het begin een beetje vreemd. Maar na een tijdje zat de sfeer er goed in. Het bier was niet aan te slepen! We stonden met zn alle te zingen op het kleine podium, banken en tafels.. Totdat de security voor de deur stond! Het was echt een top avond!
Ook zijn we eergisteren in een club geweest. Een dansvloer met daarnaast allemaal prive hoekjes, ook weer prive kamers, een balkon etc. Hele mooie club. We waren met een mannetje of 20, wat best bijzonder is aangezien reizen met een grote groep nogal lastig is per taxi. We hebben vaak ergens gestaan en dat we dan met een taxi of 8 a 10 ergens heen willen. In de spits is het moeilijk om een taxi te krijgen en moet de helft dan maar met de metro. Nog vaker komt een taxi niet aan op bestemming. De Taxichauffeurs spreken letterlijk geen woord Engels! Nog geen hello, thank you, left of right.. Best lastig!! Ze kennen ook veel plaatsen niet, zoals Silk Market. Een binnenmarkt met kleding waar veel toeristen komen. Ze kennen alleen de Chinese benaming.. Heel handig. Dus als je dan met een taxi of 5/6 in een club eindigt is dat best bijzonder! Vaak eindigen een aantal taxi's uit wanhoop dan ook maar in het hotel.

Het hotel is echt splinter nieuw en echt prima! Ik deel een kamer met Karin. We hebben een 2-persoonskamer met losse bedden, een nette badkamer met douche en tegenover het bed een groot plasmascherm. Het hotel ligt op een paar honder meter lopen van het HHH. Het ligt op hetzelfde terrein dat is afgesloten en 24/7 bewaakt wordt. Lekker veilig dus!

In het hotel hebben we al een keer een kaartavondje georganiseerd. We hebben een heineken-koelkast daar naar binnen gereden en goed gevuld. Het personeel was helemaal trots dat er een Heineken-koelkast binnen stond, haha!

Er wordt genoeg georganiseerd met de crewleden onderling, de sfeer is echt top. Gisteren is er een nieuwe groep aangekomen en nu is er wel wat veranderd. Het enthousiasme is iets minder groot. Er wordt niet meer uitbundig geklapt voor mededelingen over uitstapjes, verjaardagen etc. Ook zijn de nieuwe mensen iets minder enthousiast in het hard werken. Hopelijk gaat dat snel veranderen..

Morgen vertrekken we met zn alle naar de Chinese muur, noodgedwongen zodat het tapijt gelegd kan worden ;-) en maandagavond organiseren we zelf een voetbaltoernooitje. Allemaal leuke dingen hier dus!

Je hebt hier trouwens gigantische smog! Op de dag van aankomst dachten we dat het mistig was, maar dat was dus smog!! Vandaag is het gewoon blaur geweest! Erg uniek! Na een paar dagen van wat regenbuitjes. Zou wel eens te maken kunnen hebben met de chemicalien die ze de lucht in schieten. Als dit weer zo blijft dan hebben we sporters geen last van de smog en hebben wij nog wat kans om lekker bij te kleuren :-)

Ik ga nu ff lekker slapen en dan vnvnd weer stappen! De foto's volgen zsm!

Tot snel!! Liefs!

ps: ik heb wat smsjes verstuurd met mn Chinese sim, maar weet niet zeker of alles aankomt. Weet ook niet zeker of ik alles ontvang. Dus als ik ergens niet op reageer dan kan het aan het netwerk hier liggen!

• 02 Augustus 2008 - 14:10

Fieke:

Hi Mo,

Wat leuk om weer van je te horen!

Al veel gedaan zeg! Geniet er nog lekker van!!

Oh ik heb je sms ontvangen hoor!

• 02 Augustus 2008 - 15:36

Marijke:

Ik heb er één woord voor:
    GE-WEL-DIG!
    Klinkt echt super Mo, leuk hoor!
    XX

• 02 Augustus 2008 - 20:42

Marloes:

Zo Mo, dat klinkt als een luxe vakantie en een beetje werken!! Gaaf hoor! Veel plezier
    Kus Marloes

• 03 Augustus 2008 - 20:54

Nena:

Zo jij hebt het daar wel goed voor elkaar! ziet er echt allemaal geweldig uit! laat de olympische spelen maar beginnen...!!!!
    dikke kus

• 04 Augustus 2008 - 07:44

Linde:

Ziet er gaaf uit zeg!!! Gelukkig heb je tijdens het harde werken ook nog ff tijd om wat te zien daar. Geniet ervan!

Kus

Ps ik heb je smsje ontvangen!

• 04 Augustus 2008 - 08:05

Fieke:

Net even je foto's bekeken!
    GAAAAAAAAAAAAAF!!

En dat eten ziet er ook ZOO lekker uit!!!

Ik kan niet wachten tot ik zelf naar Azië mag in januari!

• 04 Augustus 2008 - 09:02

Lobke:

Hey mo, jij hebt t weer voor elkaar he..., een luxe werkvakantie.... Leuk dat je ook nog wat kunt zien van de stad. geniet er van !! leuke foto´s!! x lobke

• 04 Augustus 2008 - 13:04

Ellen:

Wow ik ben echt jaloers!! Ziet er allemaal ontzettend gaaf uit, en uit je verhaal maak ik ook op dat het echt super daaro is!
    Hier in je huisje is ook alles goed, het bevalt goed met Leonie hier. Alleen ff wennen dat ik mijn broer nu zoveel zie haha.

xxx

• 06 Augustus 2008 - 10:37

Angela:

ik heb er weer van genoten. morgen vertrekken wij ook dus vrijdag kunnen we dit zelf aanschouwen.liefs mama

• 07 Augustus 2008 - 22:05

Adriënne:

Ha Monique,

Klinkt allemaal super als ik je verslag lees! Ik wens je heel veel plezier en vooral genieten.