2 maanden Hinterglemm - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Monique Bakel - WaarBenJij.nu 2 maanden Hinterglemm - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

2 maanden Hinterglemm

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

14 Juli 2009 | Oostenrijk, Hinterglemm

Met kerst mocht ik al twee weken genieten van de sneeuw en het eenvoudige leven zonder post, zonder rekeningen, maar wel met volop feest en gezelligheid!

Dat smaakte naar meer! Op 26 januari zat ik weer in de auto met skileraar Tim Steenstra. In een recordtijd van 8 uur en 15 minuten staan we op de bar in de VIP met appeltaartjes. Omdat we de skishow wilde zien hebben we eet- en plaspauzes zoveel mogelijk geskipt. De show bleek een uur later, dus de moeite was voor niks.. Echt leuk om de show een keer vanaf beneden te zien! De eerste week hadden Tim en ik allebei nog vrij. Ik had nog geen contract en dus ook geen kamer en liftpas. Ik sliep in Sonnebiegel bij Yuri, Tim, Thomas en mijn toekomstige kamergenootje Marleen, die ook een week te vroeg was. De hele week veel gefeest, vrienden geworden met kerels met bergen flugels, veel uitgeslapen en niet heel veel geskied omdat liftpassen toch best duur zijn..

Na een week kregen Marleen en ik een kamer in de kelder van Spatz, nummer 29. Helaas zonder balkon en uitzicht zoals ik vorig jaar had, maar wel lekker ruim met drie bedden, grote kledingkast, kast omgetoverd tot proviantkast, grote tafel en tv. Helaas ook dit jaar weer zonder koelkast, maar veel producten overleven gelukkig ook buiten het raam. Relaxte aan dit huis is de locatie. Naast de bakker, voor vers ontbijt en naast het Paleis, voor als je ‘s nachts liever naar huis rolt ipv loopt.. En natuurlijk onze huisbazin Elly die voor € 2,- je kleren wast :-) Dus voor ons geen gesjouw naar de wasmachine van Pinzi’s! Bovendien is dit het huis waar de meeste leraren slapen, erg gezellig dus.

In mijn eerste week arbeit krijg ik meteen een A groepje :-( Nu ik Landes 1 heb had ik toch wel gehoopt op iets anders. Maar goed iedereen moet het doen.
In week 2 zou ik een C groepje krijgen (jej!) Dat betekend lekker het gebied rond crossen. Helaas zijn er te weinig aanmeldingen en ben ik de eerste dag vrij. Vanaf de tweede dag sta ik op prive les. Weer beginners….

Op zaterdag gaan we met z’n achten snowboarden op de reiter. Het gaat eigenlijk best wel goed. Met Rense, Tim en Jesse maak ik nog een tochtje hochalm en Zwolfer. En daarna zitten we de hele middag in het funpark om een freestyle contest te kijken.

In week 3 is de krokusvakantie en heb ik eindelijk een C groepje. Super tof met alleen maar Nederlanders en 1 Engels jongetje. Omdat ik de enige Landes leraar bij C ben krijg ik de betere kids. We kunnen leuke tochtjes maken. We stuiteren hoofdzakelijk van schans, naar bospaadje en weer door naar de volgende schans. Ook achteruit skien, rondjes draaien en met maar 1 ski aan doen het goed. Er moet ook nog serieus geskied worden, dus oefenen we de hockeystop en korte bochtjes. In deze week valt er zoveel sneeuw dat we halverwege de week niet eens naar boven kunnen ivm lawinegevaar. In het topseizoen met alle kindergroepen op de sleepliften is geen pretje! ‘s Ochtends heb ik met mijn groep 1,5 afdaling gemaakt en gaan we eten bij Ellmauhof. Na het eten lekker een uurtje de speelzaal in :-) Een oorverdovend lawaai, de kinderen leven zich helemaal uit, terwijl wij lekker chillen in een hangmat..
‘s Middags maak ik nog 1,5 afdaling waarna de rest afhaakt om sneeuwpoppen te bouwen met de groep van Anita. Na nog 1 afdaling met de die-hards zit de dag er weer op. Een heus record van 4 afdalingen op een dag. Aan het einde van de week kunnen we gelukkig nog een tochtje maken met de groep van Skadi naar Saalbach.

Met deze vele sneeuwval skiën de leraren veel off piste. Tijdens een tochtje van Bram, Mike, Paul en Jesse valt Jesse en komt helemaal onder de sneeuw terecht. Bram en Mike hebben hem gelukkig snel kunnen vinden en uitgegraven. Toch wel gevaarlijk zo in de tiefsneeuw..

Ook met carnaval heb ik de beste C kids. Mijn groep is sneller dan de D groep van Merijn :-D Op woensdag ga ik samen met de groep van Peter een dagje freestylen. Op dinsdag allemaal mee naar de shop voor backprotectors en twin-tip skies. Ze voelen zich allemaal uber stoer!
Woensdagochtend beginnen we met piste trucjes. Achteruit skien, rondjes draaien, 180 springen. Daarna in het funpark over een schans en een box. Na de lunch willen we weer het funpark in, maar is ie gesloten! Wat een teleurstelling! Dan maar weer pistentrucs op de tellerlift, zodat de ouders nog wat kunnen filmen. Aan het einde van de dag springen er een aantal 180’s (beter dan mij..) en staan ze op de skipunten! Toch nog een geslaagde dag! Einde van de week met de groep van Yuri nog een tochtje naar Vorderglemm gemaakt. Een half uur te laat, maar wel heel leuk!
De week erna sta ik prive en weer in de A weide! :-( na tegen Karin (kinderchef) te zijn uitgevallen krijg ik het B groepje van Stijn die ziek is. Een groep van 5, 6 jarige Nederlandse kids, en 2 Duitsers. De eerste dag gaan ze voor het eerst de Zwolfer op. Ik kom 3 kwartier te laat terug, de ouders vinden het prachtig! Uiteindelijk is dit een super leuke week. Enthousiast kids en ouders. Ik speel de hele week Piet Piraat met de stubbies. We hebben zelf een eigen liedje. En aan het einde van de week een aardige fooi! :-)

Tijdens de carnavalsweek hebben wij natuurlijk ook carnaval gevierd. In het paleis. Samen met Marlot, Claire en Annelies ben ik als matroos. Echt een topavond! Na deze twee weken topseizoen gaan veel leraren weer naar huis. Annelies heeft twee weekjes bij ons op de kamer gezeten. Marlot die blijft spontaan nog een weekje en trekt bij ons in. Echt een super gezellige kamer. We hebben in de afgelopen weken regelmatig pre-party’s op onze kamer gedaan. Met 30 man bij ons zitten met drankjes en muziek. En niemand die ons hoort, want de kelder is goed geisoleerd. Dus geen problemen met oude Oostenrijkers of Mark.
Marlot en Marleen blijven na de carnaval nog een weekje en daarna heb ik de kamer voor mezelf. Beetje saai, alleen voorslapen gaat nu wel beter…
In mijn laatste werkweekje heeft Annelies nog een verrassing voor me. Op vrijdagmiddag zit ze ineens in de VIP bar!! Zaterdag moet ze Landes 1 herkansen en slaapt dat weekend bij mij op de kamer in Spatz. Weer een mooi apres ski middagje met Annelies en Yuri. Annelies slaagt de volgende dag voor d’r Landes!
In de laatste weken is het erg gezellig in huis. Bij ons werd toen Marleen er nog was regelmatig gefondued. Op kamer 17 van Yuri, Tim en Thomas (die inmiddels van Sonnebiegel naar Spatz zijn verhuisd ivm lekkages) hebben we twee keer gegourmet. Er worden tennisavondjes en etentjes in Xandlstadl georganiseerd. Ik besluit nog een weekje langer te blijven, ‘ helaas’ zonder arbeit, maar met skipas! Het seizoen loopt wel echt ten einde want het Paleis gaat sluiten. Ook de London is doordeweeks dicht.
De laatste week van het Paleis was fantastisch. Op de op een na laatste avond ben ik met alleen de mannen in het Paleis. We hebben allemaal geld ingelegd. Maurits besteld de hele avond het meest ranzige shotje, het sterkste, het onbekendste, etc. Te ranzig voor woorden, maar wel een pracht avond. Op de laatste avond, bij de jaarlijkse verkiezing van Apres ski koninging wordt ik genomineerd, maar velies helaas de wedstrijd Flugels zuipen van Kim donker. Bij de mannen zijn Yuri, Thomas en Maurits genomineerd. Thomas wint. De afsluiting van het Paleis is echt een pracht avond. De volgende dag zit iedereen een beetje lam te zijn in Spatz. Met Yuri, Tim en Tintin ga ik nog een middagje skien. Mijn laatste want zondag vertrek ik weer naar huis..

Het waren acht super toffe weken. Maar helaas moet je ooit weer naar huis..

xx Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hinterglemm

Monique

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1051
Totaal aantal bezoekers 34146

Voorgaande reizen:

19 December 2008 - 13 April 2009

Hinterglemm 2009

28 Juli 2008 - 27 Augustus 2008

Holland Heineken House Beijing

09 Februari 2008 - 29 Maart 2008

Skilesgeven in Hinterglemm 2008

06 December 2007 - 29 Januari 2008

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: