Kerst en oud&nieuw in Hinterglemm - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Monique Bakel - WaarBenJij.nu Kerst en oud&nieuw in Hinterglemm - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

Kerst en oud&nieuw in Hinterglemm

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

10 Januari 2009 | Oostenrijk, Hinterglemm

Jaja, ik heb weer een tripje gemaakt hoor!! Of twee zelfs! Sinds Beijing werk ik bij Maison van den Boer in de horeca, voor de centjes. Ik werk door het hele land heen op evenementen in de bediening. Omdat ik op basis van 0-uren werk kan ik zoveel weg als ik maar wil :-D

Afgelopen november ben ik met vijf vrienden/collega’s uit Hinterglemm naar Kaprun geweest voor een ski-opleiding. We hebben een 10-daagse opleiding tot Landes 1 lehrer gedaan. Het complete landes-diploma bestaat uit drie onderdelen waarvan we nu de eerste gedaan hebben. Tijdens de eerste drie dagen van de opleiding hebben we gesnowboard. Super gaaf om te doen! Op de derde dag hebben we gefreestyled met het snowboard, helemaal gaaf! Helaas brak Annelies op dag 2 d’r pols en kon ze niet meer verder snowboarden.
Op dag 4 hadden we een dag freestyle op ski’s. Annelies kon met d’r gegipste pols gewoon weer meedoen. De rest van de dagen was het trainen op kurzschwungen (korte bochtjes), carven en buckelen. Ik ben duidelijk niet gemaakt voor buckelpistes! Mijn record staat op een buckel of 6, van de 34!! Na een dag trainen op de buckels besloot onze leraar dat we dat allemaal toch niet gingen halen en hebben we dat ook eigenlijk niet meer getraind. Je mag één onvoldoende halen dus dan maar richten op de andere onderdelen. Op de dag van het examen had ik schijnbaar een goede dag, want het onderdeel kurzschwung ging ineens goed terwijl ik daar normaal slecht in ben. Het carven ging helaas slechter dan normaal. Eenmaal aangekomen bij de buckelpiste met 50 cursisten en leraren bleken de buckels door hevige sneeuwval weg te zijn gesneeuwd!! Ja wat doe je dan!? We mochten een vrije afdaling maken. Zelf in te vullen wat je wilde doen. Ik heb een combinatie gedaan van eerst kurzschwungen en daarna carven. Het carven ging nu wel super!
Uiteindelijk heb ik de opleiding gehaald!! Weliswaar met de hakken over de sloot en zonder de buckels, maar heb wel het papiertje binnen :-D
Van ons zessen zijn er vier geslaagd en moeten er twee in maart nog herexamen doen. We hebben 10 dagen met zn 6-en op een kamer gezeten en dat was allemaal super gezellig! We hebben dagelijks de kitsch&bitter onveilig gemaakt en zijn naar het burgfest Back-on-board geweest, een freestyle contest in de burcht van kaprun! Weer een onvergetelijk reisje!

Met kerst en oud&nieuw ben ik weer twee weken in Hinterglemm geweest. Met zn 12-en zijn we vrijdagavond in Utrecht op de bus gestapt. Zaterdagochtend waren we al om half 10 bij Babsi in de skischool en hebben we nog een middagje kunnen vrij skiën.
De hele week heb ik privé-les gegeven. Eerst aan 2 kindjes b/c-niveau. Daar kan je een beetje het gebied mee rondskiën en ook 2 middagen aan volwassenen B. Erg rustig allemaal, vooral als ik andere leraren met hun 15kids bij de sleepliften zag kloten :-D Ook heb ik een dag met papa, mama, Roel, Yvette en Carolien geskied die de hele week in Hinterglemm waren. Met kerstavond heb ik bij hun in het hotel gegeten, erg gezellig!

Met kerst komen altijd veel leraren terug van voorgaande jaren. Dat zijn er ongeveer 30 die elkaar ook allemaal kennen. Erg gezellig! Soort reunie in Hinterglemm zelf. Natuurlijk zit er ook altijd een groep van 30 nieuwe leraren. Ook allemaal weer leuke nieuwe mensen om te leren kennen. Op donderdag, eerste kerstdag, zijn we met de 30 oudere leraren uiteten geweest, helemaal leuk!
Op vrijdagmiddag en zaterdag lekker vrij geweest en veel kunnen skiën. Ook een middagje geboard. In de tweede week had ik weer privé, 2 kinderen C, waarmee je dus lekker rond kan skiën.

Met oud&nieuw houdt de skischool altijd een skishow waar wij ook aan meedoen. Echt heel gaaf om te zien, kinderen die achter elkaar aan naar beneden carven, snowboarders, freestylers, demoteam, vuurwerkteam en wij met fakkels. Na afloop is er een vuurwerkshow.
Daarna krijgen alle leraren beneden in de skischool worst en bier. Rond 24.00 uur was iedereen omgekleed en wel op het kruispunt in het dorp met vuurwerk en champagne. Daarna snel weer naar binnen, want erg warm was het niet!
Op nieuwjaarsdag en 2 januari was ik vrij dus ik heb veel vrij kunnen skiën deze twee weken. En dat met prachtig mooi weer, strak blauwe lucht! Heb dan ook maar regelmatig in een ligstoel gelegen.

Helaas moest ik na twee weken weer naar huis.. Gelukkig kan ik na drie weken alweer terug voor langere tijd! Zeker met die sneeuw hier in Nederland kan ik niet wachten om weer te kunnen skiën!
Ik vertrek in de laatste week van januari en kom half maart weer terug. Houd jullie dan weer op de hoogte!!

Liefs Mo

  • 11 Januari 2009 - 13:04

    Marijke:

    Oh oh oh wat geniet jij van het leven! Heerlijk om te lezen :) Ook wel jaloers hoor Mo! XX

  • 13 Januari 2009 - 14:44

    Angela:

    we waren der bij en dat was pri i ma

  • 16 Januari 2009 - 05:28

    Fieke De Nijs:

    Hi Mo,

    Wat hebben wij het toch weer goed he!!!

    Wanneer vertrek je precies naar Hinterglamm!?

    Hier in Bali is het geweldig! Beetje jammer dat het regenseizoen is, maar gelukkig is dat alleen in Indonesie! De rest van Azie is het mooi weer! Dus kan ik een beetje bruin worden... Ben nu nog steeds een bleekscheet!

    Veel liefs!

    Fieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hinterglemm

Monique

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 34141

Voorgaande reizen:

19 December 2008 - 13 April 2009

Hinterglemm 2009

28 Juli 2008 - 27 Augustus 2008

Holland Heineken House Beijing

09 Februari 2008 - 29 Maart 2008

Skilesgeven in Hinterglemm 2008

06 December 2007 - 29 Januari 2008

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: