Monique, Es war Super!! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Monique Bakel - WaarBenJij.nu Monique, Es war Super!! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

Monique, Es war Super!!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

11 Maart 2008 | Oostenrijk, Hinterglemm

Ik ben alweer 1,5 week in het regenachtige Nederland. De laatste 2weken in Hinterglemm waren super!
Op zondag, de 1e werkdag van mijn 2e lesweek mochten we met alle skileraren weer om 9.00 uur verzamelen. Die nacht was ik ziek geweest dus ik stond nog niet helemaal happy op de sammelplatz. De kinderchef, Franz, had een bericht dat hij voor de hele groep kinderleraren wilde voorlezen. Ik stond schuin achter hem en zag mn naam op zn papier staan. Ik werd al zenuwachtig omdat ik geen zin had om afgezeken te worden voor de hele groep. Het bleek een mailtje van 1 van de ouders van week1. Ze was vol lof: "Es war Super!". En dat na mijn 1e week lesgeven ooit! Mijn dag kon niet meer stuk :-) Omdat er te veel leraren waren kon ik ook nog eens een dag vrij krijgen. Heerlijk! Met 7 leraren zijn we gaan skiën, in pak (=veel bekijks). Met de lunch hebben we hebben we zeer uitgebreid in de zon gezeten -> paradijs!

De rest van de week weer een a-groepje gehad, beginners dus. Helaas toch nog wat ziek (koortsig) dus weinig gefeest. Dat heb ik de laatste week gelukkig goed kunnen inhalen :-)De laatste week had ik een B-groepje. Het was krokusvakantie in Noord-NL. Dus super druk en alleen maar Nederlanders. De skischool was niet op de hoogte van deze vakantie (dom dom). Alles wat ooit skiles heeft gegeven werd opgetrommeld. Zelfs de bijna-bejaarde hinterglemmers waren present. Op de eerste dag was het natuurlijk chaos. We mochten maar 15 kids aannemen en dan vertrekken. Ik was de tel een beetje kwijt dus eindigde ik met 18. Iedere leraar had er meer genomen dan toegestaan, omdat er nog zoveel kinderen stonden. Gelukkig wel 18 kids met dezelfde taal, maar toch moeilijk in de gaten houden als je ze nog niet kent en als je hesjes te weinig hebt. Uiteindelijk een hele leuke week geworden met aan het eind € 30,- fooi :-)

Op vrijdagavond nog een 'afscheidsetentje' gehad. En natuurlijk tot diep in de nacht gefeest en za avond weer naar huis.
Afgelopen week en deze week geklust en verhuisd en dan dit weekend weer terug naar hinterglemm met Pasen, voor 2 weekjes. Nu er nog wat sneeuw ligt...

Het avontuur is dus nog niet voorbij :-) En ook het volgende avontuur is al bekend: werken in het Holland Heineken House tijdens de Olympische Spelen in Beijing!!!

Liefs Monique

ps: ik ga eindelijk foto's uploaden, ook van de eerste week.

  • 12 Maart 2008 - 12:25

    Marloes:

    Hey Monique,

    Jammer dat ik je niet meer heb gezien. Druk druk allebei haha..!!
    Heel veel plezier in Oosterijk en ik zie je in ieder geval weer in april!

    Kus Marloes

  • 12 Maart 2008 - 12:45

    Nelly En Maarten:

    Hello Monique
    Geniet van nog 2 weekjes sneeuw en daarna Beijing zo zie je nog eens iets van de wereld. Volgens mij doe jij waar jouw vader vroeger van droomde, de appel valt niet ver van de boom!
    Mocht je Canada ook nog op je lijstje willen zetten dan kun je altijd nog een paar weekjes in onze tearoom komen helpen, het is wel niet zo spectaculair als het Holland Heineken House maar het is wel gezellig.

    Groetjes Nelly en Maarten

  • 24 Maart 2008 - 03:58

    Ronald:

    heeeaaayy monique! what is up? ken je me nog? ao nang..? check je eerste foto maar van je 'groetjes uit de rimboe' verhaal maar ;). je raad nooit van wie ik zojuist foto's van die kroeg avond heb gekregen... sarah! ............ weet jij nog wie dat is? ik heb echt geen flauw idee.. ze heeft me ooit toegevoegd op facebook en nu heeft ze een paar (hilarische) foto's ofgestuurd, jij staat er ook op. als je die foto's wil zien, moet je me ff toevoegen op facebook (als je facebook hebt) of anders ff een email sturen naar me: ronaldkaptein@hotmail.com (dit is ook mijn facebook enof hyves naam.
    kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hinterglemm

Skilesgeven in Hinterglemm 2008

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2008

Monique, Es war Super!!

16 Februari 2008

Het volgende avontuur!!
Monique

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 34144

Voorgaande reizen:

19 December 2008 - 13 April 2009

Hinterglemm 2009

28 Juli 2008 - 27 Augustus 2008

Holland Heineken House Beijing

09 Februari 2008 - 29 Maart 2008

Skilesgeven in Hinterglemm 2008

06 December 2007 - 29 Januari 2008

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: