Het volgende avontuur!! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Monique Bakel - WaarBenJij.nu Het volgende avontuur!! - Reisverslag uit Hinterglemm, Oostenrijk van Monique Bakel - WaarBenJij.nu

Het volgende avontuur!!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Monique

16 Februari 2008 | Oostenrijk, Hinterglemm

Na een dag rijden ben ik aangekomen in een jeugdherberg in Munchen-centrum. Daar deel ik een kamer met twee andere meiden. De reis is erg snel gegaan, wel 2 uur file door wegwerkzaamheden, maar verder geen problemen. Het weer is prachtig wat natuurlijk wel prettig rijdt. In de bergen is het ook heerlijk weer, de wegen zijn schoon dus hoef mooi geen sneeuwkettingen te leggen!

Eenmaal aangekomen in Hinterglemm meld ik me bij de skischool en krijg daar een kamer toegewezen, een liftpas en een tijd waarneer ik me moet melden voor mijn werkkleding. Ik krijg het voor elkaar om de auto in de nieuwe parkeergarage te plaatsen zonder ticket. De bomen stonden open dus ik ben maar doorgereden. Best lastig als je er weer uit wilt en dat dan alleen met ticket kan :-s Na het bellen van enkele nummers in mijn toch wel zeer gebrekkige Duits komt er dan eindelijk iemand me redden. Ik krijg een gratis uitrij kaart :-)
Eindelijk de auto op de juiste plek geparkeerd, al mijn spullen in de kamer, skipak aan en op weg naar de Zwölferkogel waar ik mijn liftpas kan ophalen. Eenmaal daar aangekomen (na een half uur lopen met ski’s en stokken, pfff) blijkt dat ik mijn diploma mee had moeten nemen (aarrgghh!!!). Na wat slijmen mag ik toch wel gaan skiën als ik maar de volgende ochtend mijn diploma komen laten zien.
Het weer is echt te prachtig en zelfde geldt voor de pistes! ’s Avonds ontmoet ik Els, mijn kamergenootje. Een leuke meid die me gelukkig een beetje wegwijs kan maken. De kamer die we delen is prima, maar toch had ik iets meer verwacht zoals een keuken met borden en bestek ed. Gelukkig heeft Els een waterkoker en heb ik kartonnen borden en plastic bestek kunnen kopen zodat ik op de kamer kan ontbijten.

Zondag is mijn eerste lesdag. Ik krijg hele jonge kinderen, 3-4-5jaar, die net beginnen met skiën. Samen met een ander Nederlands meisje hebben we samen een groepje van 15 kinderen. Na deze dag ben ik echt kapot. Mijn schouders doen pijn van het optillen van kinderen. Ze schijnen nogal moeite te hebben met blijven staan :-0 Ook zijn ze een ster in zoekraken door simpelweg de andere kant op te lopen. En ik kan geen jankende kinderen meer aanhoren!! Waarom zijn die papa’s en mama’s toch zo gewild?? Tegen ons zijn ze helemaal niet zo aardig: ‘let je wel goed op mijn kind??’, ‘hij moet naar de wc hoor!’, ‘he hallo! Mijn kind ligt al 1minuut op de grond’… Kortom het was erg leuk, maar wel vermoeiend. Dus daarna maar de aprés-ski bar in om te ontspannen. Daarna in het lerarenrestaurant een goedkope maaltijd gegeten en weer vroeg naar bed.

Vanaf dag 2 heb een eigen groepje. De 15 kinderen van dag 1 zijn opgesplitst en ik krijg de minder goede kids. Naar mate de week vordert worden de kinderen leuker en minder huilerig, de ouders worden aardiger en ik heb nu meer plezier in het lesgeven. Ze weten nu allemaal een beetje wat hun te wachten staat. Na de halve week in de kinderweide gaan we zelfs al naar de volgende lift, een touwliftje. En op de laatste middag waag ik me met 8 kids op de pannekoekenlift. Helaas was dat niet zo’n succes. Eenmaal alle kids boven op één na ski ik naar beneden om die ene naar boven te brengen. Voor ik het weet skiet iedereen op eigen houtje naar beneden en dat was natuurlijk niet de bedoeling. Zucht, nieuwe poging dan maar. Iedereen laten beloven dat ze boven moeten wachten. Met een beetje hulp van een papa staan ze allemaal boven als ik aankom, op twee na. Geweldig, kan ik die mooi op hun flikker geven. Dan maar met de rest naar beneden, die andere twee staan beneden bij de lift. Eentje moet tussen mn benen want die kan er echt niks van en daar gaan we dan. Na een paar meter gaat een nieuw kindje dat ik die dag pas gekregen heb compleet over de zeik. Niks aan de hand, maar wil naar haar moeder. Ze krijst als een dolle. Maarja wat doe je eraan als je boven op een berg staat. Toch maar doorskiën, maar ze is zo aan het krijsen dat ze gewoon niet meer kan skiën. Ja hoor, heb ik weer… Kind gekalmeerd voor de tweede keer en daar gaan we weer. Niet dus :-( Neem nu maar een kind tussen mn benen en het krijsende meisje achter me tussen mn benen. Zolang ze dicht bij mij blijft stopt het krijsen, gelukkig. Zo komen we toch beneden.

Ben na zo’n week echt moe, maar wel voldaan want je ziet wel veel vooruitgang bij zo’n groepje. Het is wel echt lekker om na zo’n drukke dag met kids te gaan ontspannen in de aprés-ski bar. Alle skileraren mogen tot 20.00 uur in hun pak lopen en daarna niet meer. Na het skiën gaan we allemaal naar de aprés-ski tenten en daarna komt iedereen weer in het lerarenrestaurant. Echt heel gezellig. Ze hebben hier wel goede faciliteiten voor de leraren wat dat betreft. Je hebt hier een aantal lerarenhuizen waar iedereen in slaapt. In de skischool is een grote ruimte waar iedereen zijn schoenen en ski’s kwijt kan. We krijgen korting in de skiwinkels. Ik heb mijn ski’s gratis laten waxen en slijpen. In de kroegen kun je goedkopere biermarken kopen als skileraar. In enkele restaurants en op de pistes kunnen we skilerarenmenu krijgen wat goedkoper is. Voor 4euro kunnen we avondeten krijgen. Als je tussen de middag met de kids gaat eten, dan kun je gratis eten. Allemaal hebben we een telefoon waarmee we elkaar gratis kunnen bellen en smsen. Ook mogen we er gratis op gebeld worden vanuit Nederland. Als iemand zin heeft: +4367687525081. Het salaris is alleen dan wel niet zoveel. Iedereen hoopt op vrijdag dan ook op fooi, helaas heb ik deze week niets gekregen, alleen wat extra euro’s voor de lunch. Iedere keer als een kind de skilessen verlengt krijg je een biermark. Deze week had ik heel veel verlengingen, stuk of 8. Dat is dan wel weer mooi meegenomen :-)

Vandaag is een vrije dag. Heb lekker uitgeslapen en ga zo skiën met wat meiden. Het weer is echt weer prachtig (al de hele week :-) ). Alleen maar strak blauwe lucht en zon. Ik denk dat we al vrij snel in een ligstoel eindigen. Vanmiddag gaan we nog ff naar de sauna. Lekker relaxt dagje dus. En morgen weer werken.

Tot over twee weken! Liefs Monique

ps: helaas ben ik mijn kabeltje vergeten om foto's up te loaden. Als ik iemand vind die ze wel kan uploaden dan komen ze zsm hier op te staan.


  • 16 Februari 2008 - 10:23

    Angela:

    ik lach me rot,wat een toestand met al die kleine kinderen. wij hebben jullie maar goed opgevoed !!wat zul jij moe zijn na zo'n werkvakantie.nog veel plezier en misschien kun je de kinderen iets beloven bv een snoepje boven aan de piste zodat ze al niet weer weg zijn.heb je ook een kreet die je met z'n alle doet.veel plezier liefs

  • 16 Februari 2008 - 10:51

    Eric:

    ja, ja. Het leven van een lerares gaat niet over rozen . . . :-)
    Het komt me allemaal bekend voor, maar zo te lezen sla je jezelf er flink doorheen. En de volgende keer ben je meer op je hoede voor dat soort acties van die kindjes (maar dan gebeuren er vast weer andere dingen . . .:-) )
    Zie de lol er maar van in, geniet (van het weer, van je behaalde resultaten, van het skiën, van het après-skiën, en de rest)!

    Veel plezier nog vanuit Engelen

  • 16 Februari 2008 - 10:58

    Linde:

    Haha ja dat is wat anders dan een luier vakantie in een tropisch oord! Maar goed, wel super gaaf en het is vast leuk om te zien als je die kindjes was kan leren. Succes nog 2 weken!

    Kus

  • 16 Februari 2008 - 11:34

    Marloes:

    Hey Mo,
    Misschien een idee om bij terugkomst de SPH opleiding te gaan volgen?? daarna lekker in een kinderdagverblijf werken haha... Knap hoor je geduld met die kinderen!!
    Veel plezier nog en tot over 2 weken.
    Kus Marloes

  • 16 Februari 2008 - 11:52

    Nena:

    dat voorstel van marloes klinkt best aantrekkelijk toch mo?!?!? jij met kleine kinderen, ik had het wel willen zien...
    veel plezier nog!!!
    dikke kus

  • 16 Februari 2008 - 13:38

    Marijke:

    Leuk he kinderen :P
    Knap dat je zoveel geduld hebt, al sta je wel de hele dag heerlijk in de zon!
    Enjoy! XX

  • 16 Februari 2008 - 18:05

    Jeroen:

    Tja, waarom denk je dat ik altijd graag ga werken? :-)
    Maar zo zie je wel he, als ze je leren kennen, en jij hen, wordt het alleen maar leuker.

    Heel veel succes en nog heel veel plezier.

    Groeten

  • 18 Februari 2008 - 17:34

    Fieke:

    Hahahahaha Mo en dr kindertjes!!!

    Hopelijk heb je volgende week wat leukere kindjes, of oudere kids die niet zo krijsen!

    Nou have fun nog ff!

    Kus Fieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Hinterglemm

Skilesgeven in Hinterglemm 2008

Recente Reisverslagen:

11 Maart 2008

Monique, Es war Super!!

16 Februari 2008

Het volgende avontuur!!
Monique

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 34145

Voorgaande reizen:

19 December 2008 - 13 April 2009

Hinterglemm 2009

28 Juli 2008 - 27 Augustus 2008

Holland Heineken House Beijing

09 Februari 2008 - 29 Maart 2008

Skilesgeven in Hinterglemm 2008

06 December 2007 - 29 Januari 2008

Backpacken in Thailand

Landen bezocht: